Dop och annat.

Gud vad jag är kass på att blogga. Men nu har det vart så mycket!
Fick besök av Samuel, Madde, Hans och Henka från Stockholm förra fredags kvällen. De stannade till söndag då Miras dop var. Det ÖSregnade på dagen och jag skulle ge mig ut och fixa de sista sakerna till dopet. Det var inte kul. Jag hade med mig Mira i bilen och det forsade verkligen ner och blåste. Trixet var att försöka få ut Mira och lägga över henne i barnvagnen utan att hon skulle bli blöt, lyckades ganska bra. Men fy fan vad arg jag var.
Vet inte om det bara är jag eller om det är fler som brukar prata eller skälla på vädret när man är ute i det. Jag blir så jävla irriterad och får ur mig "Men jävla idiot" "du e så jävla dum i huvet" "fy fan vad förbannad jag är". Det är ungefär de fraserna som jag väller ur mig när jag är ute i sådant väder. Idag regnar det ju med men nu sitter jag hemma så då stör inte vädret mig, behöver inte skällas på!

Men i alla fall så var det väldigt trevligt att fått ha lite besök i våran lägenhet, vi tittade på film och åt i stort sett. Hade lite sjuka diskussioner också. På lördagen fick jag och Andreas stress åka ner till Varberg för att köpa en "sista minuten klänning" till mig. Jag hade beställt sex klänningar som skulle ha kommit fram i veckan men de blev försenade(!) så jag hade inget att ha på mig på dopet. Jag var så sjukt stressad, stod och svettades i provrummet och slängde på mig massa olika klänningar, men hittade inget! Eller jo, en tråkig enkel klänning som jag köpte. Därav min tråkiga klännning på dopet! Men sedan så tog vi en tripp till Göteborg och tittade lite i butiker och fikade. Trevligt.

På söndagen, Miras dopdag var det också mycket fixandes som skulle göras, vaknade vid sex men gick upp kvart i sju. Sedan åkte vi till Åsa hem till mor och far och började laga mat och fixa iordning oss. Och allt gick som det skulle!
Kl 13:00 började cermonin i kyrkan, det var ganska stort. Började med att vi gick ner mot altaret och ställde oss sedan längst fram runt dopskålen. Mitt hjärta slog så hårt så jag trodde det skulle hoppa ut, men det ingen visste var att jag och Andreas skulle sjunga! Och det var ju därför jag var så jädra nervös! Men efter några darriga toner i början av "det vackraste" gick det bra sedan och nervositeten släppte! Det var för övrigt två dop, Miras och en liten flicka som hette Siri. Och Mira sötnosen somnade mitt i :)
Efter cermonin begav vi oss till församlingshemmet som ligger precis bredvid kyrkan, där hade vi dukat iordning allt och började ställa fram maten. Sedan tog vi MASSA kort och öppnade presenter.
TACK ALLA SOM VAR MED OCH FIRADE MIRA PÅ DOPDAGEN!


Kyrkan


Gudföräldrarna, Nanntika och Henrik går ner mot altaret.




Sjunger för Mira.


Somnat.







Och igår (torsdag) fyllde jag ju år. Mamma, pappa och min kära farmor hade glömt av att jag fyllde år, men det gjorde inget hade det lugnt och mysigt med min bebis ändå! :) Imorgon så ska vi nog ut och spela lite minigolf och äta för att fira mig lite. Ska bli trevligt!
Beställde nyss ett par skor, kostade tvåtusen kronor! Men jag hade en rabatt kupong så de kostade "bara" ettusen kronor. DYRT. Har inte råd men måste verkligen ha skor. Valde mellan att beställa de skorna eller att beställa från skopunkten, "ta tre betala för två". Då skulle det kostat sexhundra ungefär, men jag vill nog hellre ha ETT par HÅLLBARA skor. Det blir nog bra.

Ska ta massa kort imon på våran familje dag :)


Kommentarer
Postat av: Mira

Gud vilka fina bilder från dopet (såg de som är på FB också). Och vad MODIGT att sjunga alltså!!! Jag önskar jag hade vågat göra något sånt på Isacs dop :-) Lite kul att Mira somnade mitt i hihi Isac gallskrek genom hela sin ceremoni...jag glömmer det aldrig..kände mig så stressad, obekväm och ledsen över det (alltså ledsen att han var så ledsen).

Kram till er!

2010-08-06 @ 21:00:56
URL: http://mammamiras.blogspot.com
Postat av: Mia

Jorå, jag skäller också på vädret!! Synd bara att det inte hjälper...:s

2010-08-06 @ 21:13:12
URL: http://mamam.blogg.se/
Postat av: Nina

Hoppas ni har det jätte trevligt på er/din familjedag och att då slår alla i minigolf! Liksom fy om de inte låter dig vinna! ;P Och det gäller ju för Mira att lär sig golf tidigt, ni har väl skrivit in henne i Särös golfklubb? Det gäller ju att börja i tid om man är en prinsessa :) hihi

2010-08-07 @ 08:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0