Igår.

Ja igår lämnade jag Mira hemma hos hennes mormor och morfar. Första gången jag skulle vara borta så länge ifrån henne. Åkte vid tolv och var hemma runt sju. Jag var hos frisören och fixade mitt hår som jag inte gjort på ett och ett halvt år!! Så det var på tiden. Tog ca fyra timmar, fyra timmar som man måste sitta stilla som ett ljus. Inte vända på huvudet inte titta upp eller ner. Men det gick bra! Har en härlig frisör, Sven. Honom har jag haft i tre-fyra år nu. Vi hade mycket att prata om, och han lugnade ner mig och sade att Mira hade det bra. Haha. Men jag berättade för honom hur rädd jag är för att klippa mig, jag är livrädd för att klippa av mig håret. Min kära vän Sabine som jobbar som frisör har sagt i minst två år att hon vill klippa en uppklippt page på mig och ena dagen har jag sagt Ja och andra dagen Nej. Så frågade Sven mig: "Vad är det som kan hända om du klipper dig då?"
Och jag svarar:"Jag är rädd att det inte växer ut". Han tittar lite underligt på mig, skrattar och säger "Ja, efter mina 32 år i branschen så har jag aldrig vart med om ett hår som slutar växa". Och nu när jag tänker på det låter det ju hur dumt som helst! Det är klart det växer ut! Och han sade massa visa ord till mig som jag sugit åt mig och vågar nääästan klippa mig. Är väldigt sugen på det i alla fall. Får se vad som händer.
Lägger upp bilder på håret snart, just nu är det så platt så jag ser ut som en afganhund, men det är fint :)

När jag sedan kom hem och skulle hämta Mira, var jag gladare än vad hon var att se mig. Hon verkade inte bry sig alls att jag var hemma. Hon hade det så bra hos mormor och morfar, hade inte gnällt EN ENDA GÅNG! Hon är världens snällaste bebis! Mamma har börjat säga att hon och pappa ska ta över Mira, att hon ska ta med henne på semester utan mig. Ja, min mamma älskar barn och vill mer än allt ha Mira för sig själv, haha. Men jag tycker bara att det är roligt! Är där så ofta jag kan nu.


Mikaela

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha, Nova skrek som en stucken gris i farmors famn. Men så är hon i en mamma/pappa-fas nu också.

Tycker absolut att du ska testa att klippa dig. Jag gjorde det för två år sedan och var supernöjd. Klippte page och gjorde slingor. Nu vill jag att det ska växa ut igen och ska göra slingor sen när jag slutat amma.

2010-07-23 @ 23:04:33
Postat av: Mikaela

Ja mamma och pappa är alltid bäst :) Jaa jag vill verkligen och bestämde mig idag, haha. Men så säger alla hemma att jag inte ska göra det. Va fan, så nu är jag osäker igen. guuud, tänk vad mycket värre saker det finns att ta beslut om. herregud..

2010-07-24 @ 22:29:23
Postat av: Maria

Jag klippte mig hos en tjej som heter Johanna. Första gången hon klippte så blev det dunderbra. Gick dit igen och då blev det inte alls lika bra. Jag gillade förändringen som blev. Men nu är jag som sagt trött på kort och vill ha långt igen. Nu håller jag på att kämpa med mammakilona, det går faktiskt bra. Amningen gör ju susen. Sen när jag är tillbaka till mitt forna jag ska jag ta itu med håret =)

2010-07-24 @ 23:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0