Promenad.

Idag tog jag och Mira en lång men skön promenad i det halvdana vädret. Och det var ingen vanlig lång promenad utan en REJÄL promenad. Ungefär en mil! Gick här ifrån hemmet och hem till Åsa.
Men det var skönt att bara få gå lite. Sedan när vi var hemma grillade vi och åt tillsammans. Det var mysigt.

Sen när jag skulle amma Mira hände något som jag vart livrädd för i hela livet. Jag lade Mira ner och hon åt på ena bröstet, när jag sedan skulle byta bröst stressade jag lite eftersom hon kan vara lite otålig och vill ha maten med en gång. Jag hade en vanlig t-shirt på mig och hade lirkat upp ena armen i halsen och dragit ner den så hon kom åt. När jag sen då skulle byta bröst skulle jag ju ha tagit upp armen som jag dragit upp igenom halsen på t-shirten och sedan gjort samma sak på andra sidan.
Men istället hoppade jag att ta upp armen och skulle försöka lirka upp andra armen i halsen också, alltså så att jag hade hela t-shirtens "hals" runt midjan. Ja svårt att förklara. Men i alla fall, den var så tight och jag höll på att åla mig och höll samtidigt i Mira och så känner jag hur det bara knäcker/ploppar till i axeln. Och det känns som att axeln sitter vid nyckelbenet!! Drog tillbaka armen försiktigt med en gång och då ploppade den tillbaka.
Men fy fan vad ont det gjorde. Första gången någonting hoppat ur led på mig och det vill jag aldrig mer vara med om! Blir rädd bara jag tänker på det. Nu blir det bara amningstoppar jag sätter på mig!

Jag är så grym på att rita! INTE.



Mikaela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0