Sara och Tarek.

Tänkte skriva sista "delen" av Sara och Tarek nu. Inte så hemskt som de andra inläggen vart. Utan hur hon lämnade honom.
För er som inte läst de tidigare berätteserna är det rubrikerna: MARDRÖMSFESTEN och MONSTER


Sara och Tarek hade börjat glida isär varandra lite. De gick nu sista året på gymnasiet och de skulle ta studenten om bara någon månad. Det var nästan så att de inte hälsade på varandra i korridorerna, men de umgicks ändå på dagarna. Sara visste att det skulle ta slut och hon ville faktiskt inte vara tillsammans med honom längre. Tarek sade likadant. Men eftersom de gjorde ett skolarbete tillsammans var de "tvugna" att tillbringa tid tillsammans tills skolan var slut.

Bara en vecka innan studenten åkte Sara tillsammans med klasskompisarna på en resa. Tarek skulle också åka iväg med sina kompisar. Men första dagen utomlands utan Tarek tyckte Sara var lite jobbig. Hon tänkte på allt som vart och på de fina stunderna som Sara och Tarek faktiskt hade haft. Hon ringde honom och sade att hon saknade honom. Han brydde sig inte särskilt mycket.
Efter två dagar, började en kille försiktigt att prata och flirta lite med Sara. De kom bra överrens, och poff så var Tarek borta ur Saras huvud.
Sara och Adam som den nya killen hette, umgicks resten av semestern och betedde sig som ett nykärt par.
När de väl kom hem till Sverige igen, fick hon reda på att Tarek hade ringt hem till hennes föräldrar och sökt henne. Hon hade stängt av sin telefon när hon var med Adam, för att inte få några störande samtal.
Men tillslut bestämmde hon sig för att ringa Tarek. Han var fortfarande utomlands.
Ringer.
"Ja hallå", Svarar han.
"Hej, det är Sara. Jag hörde att du ringt."Sara var inte alls försiktig i tonen utan nästan lite spydig.
"Ja, jag ville höra hur du mår och jag saknar dig. Jag har var sjuk sedan vi kom hit." Sade Tarek lite ledset.
"Jaha, oj stackars dig då. Men du jag har en sak att säga."
"Jaha, vadå?! Jag har nästan inget batteri kvar på telefonen så den kommer snart att dö." Sade Tarek.
"Jo det är så att jag vill inte vara tillsammans med dig mer!"
"Va? Vadå, varför? Har du träffat någon annan?!"
"Jag säger inget mer, DET ÄR SLUT".
Samtalet bryts precis efter "slut".
Fy fasen vad skönt det kändes för Sara, som var påväg till Adam.

STUDENTEN
Under studenten slängde Tarek och Sara bara några blickar på varandra, mer som "tsss, va fan glor du på"-blickar. Och de sade inte mycket till varandra, ingenting faktiskt.
När kvällen närmade sig och det var dags för studentfesten, mötte Sara upp sina klasskompisar och Adam.
Tarek stod i ett hörn med sina kompisar och man såg hur han glodde som ett djur på Sara när hon var tillsammans med Adam. Han tog till och med tag i hennes kompisar och frågade vad fan som hade hänt. Men de sa bara att han skulle fråga Sara.
Adam och Sara stod och dansade på dansgolvet, och plötsligt kommer Tarek och ställer sig framför henne.
"Kan jag få prata med dig", Säger han fullt och med en helt annan dialekt. Nästan som överdriven Stockholmska.
"Ja då får du säga det här, och varför pratar du sådär?", Sade Sara och nästan skrattade för att det lät så otroligt fult när han pratade.
"Nej, vi går iväg!"
"Nej, jag går ingenstans med dig! Säg det här!"
"Nej, din jävla idiot!" Och så började det igen. Tarek började putta på Sara och skrika på henne. Sedan tog han tag i Adam och ville gå och prata med honom, berätta "all skit" om Sara. Men nu fick hon nog!
Hon tog tag i Tarek, gav honom en örfil och skrek, "Du är sä jävla dum i huvet, låt mig vara för helvete, din jävla kvinnomisshandlare!". Men han verkade faktiskt inte bry sig. Tillslut kom vakterna och drog isär alla. Sen såg hon inte mer av honom. Men alla Tareks vänner gav Sara onda blickar resten av kvällen. Och de skulle bara veta!

Efter ett år var Sara fortfarande tillsammans med Adam. Och plötsligt får hon ett samtal klockan tio på kvällen, en vardag.
"Hallå?" Svarade hon.
"Hej.."
"Vem är det?" Hon hörde med en gång vem det var men var tvungen att fråga ändå.
"Det är Tarek".
"Jaha och vad vill du?"
"Näe, jag tänkte bara höra hur du mår och sånt. Vi har ju ändå vart med om en hel del, åkt på semester tillsammans, gjort roliga saker liksom". Sade en nästan lite uppgiven Tarek.
"Äää, okej. Jag mår bra, fortfarande tillsammans med Adam och nu ska jag börja på högskola, jobbar för tillfället. Men ärligt, vad är det, varför ringer nu mig nu? Vill du träffas eller vad är problemet?"
"Jaha vad kul. Nää jag vill inte träffas! Jag har flickvän."
"Jaså det säger du, vad säger hon om att du ringer ditt ex på kvällen då?"
"Hon vet inget.."
"Ja okej, men du. Fattar du att du är ett svin, du SLOG mig, misshandlade mig fysiskt och psykiskt." Sade Sara med en arg röst.
"Men du lät mig inte gå på mina träningar ju.."
"Va?! Vad är det för skitsnack?! Jag körde ju dig till varenda jävla träning." Nu var Sara riktigt arg. Hon fortsatte.
"Men du snälla, jag fattar varför du ringer. Men gör mig EN tjänst. Ring mig aldrig mer igen, jag vill aldrig se dig eller ha något mer med dig att göra och om du bara rör din "nya flickvän" så kan jag lova dig att du kommer bli anmäld, och jag ångrar mig som fan att jag inte ringde polisen".
"Va? Är du så arg på mig..Jag kan inte förstå att du är så arg?"
"Haha patetiskt, som sagt ring mig ALDRIG mer". Så lade hon på.
Och vilken känsla! Sara fick för en gång skull sätta ner foten för Tarek, få honom att lida lite. Det var befriande för Sara på något sätt.
Efter det har hon inte hört av honom.

Idag är Sara och Adam inte tillsammans. Men hon mår bättre än någonsin just nu!

Dessa berättelser är sanna, inget påhittat, bara verkliga händelser. Det finns så mycket skit som man inte ser..

Och om DU "Tarek" skulle läsa detta, hoppas jag att du idag kanske förstår vad det var du gjorde! Svin.

Mikaela

Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: jo det kanske blir så

2010-07-10 @ 12:22:37
URL: http://photobyminna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0