Tips, bristningar!

Ett BRA tips till alla gravida där ute som är orolig för bristningar!
Jag var orolig som ett djur över att hela jag skulle se ut som ett russin efter graviditeten. Jag satt framför datorn och sökte efter bilder på gravida som hade bristningar och försökte läsa alla tips om hur man kunde förebygga, och de flesta skrev bara att det inte går att motverka och att det är ärftligt.
Och när jag läste detta blev jag bara mer orolig! Ärftligt! Ja min mamma fick bristningar..

Eftersom jag jobbar på Kicks, så kunde jag välja bland en uppsjö av krämer som skulle hjälpa mot bristnigar. Och valde att köra med Biotherms "biovergetures". Efter tolvfte veckan börjar man smörja in, morgon och kväll!
Inte en enda bristning på magen! Är helt övertygad om att det var på grund av krämen!! Även arbetskollegorna använde den under deras graviditeter, och inte en bristning! Absolut den bästa krämen att använda under graviditet för att motverka bristningar. Kostar dock 355 kr, och jag gjorde nog slut på 7 tuber, men det ÄR det värt!

KÖP!




Mikaela

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej hej, jag har inte fått bristningar alls på magen.. är gravid nu med mitt 3dje..men visst får man bristningar på andra ställen, och visst är det ärftligt och endel har försökt med många många krämer mien inget hjälpt.. gå upp lite i vikt så kanske du inte får bristningar..

2010-07-14 @ 20:33:03
Postat av: Anonym

Ja men sjävlklart finns det de som inte alls får några bristningar! Många av mina vänner som inte har använt något fick inte heller en enda bristning. Men är man orolig, och man har det i släkten är det aboslut värt ett försök tycker jag! Jag gick upp 17 kilo under min graviditet!

2010-07-14 @ 20:41:33
Postat av: Anonym

/Mikaela

2010-07-14 @ 20:41:48
Postat av: hanna

sv: Tack :D, ringen är köpt på BikBok för 50 kronor :D

Fin blogg :D

2010-07-14 @ 21:06:47
URL: http://hannazather.blogg.se/
Postat av: Mira

Åh, varför visste jag inte det när jag var gravid!! :D Jag fick dock inte en enda bristning på magen trots att den var rätt enorm på slutet (gick upp 22 kg). Men däremot har jag fått det på höftena och insidan av låren (inte så fint :-/). Men har gått upp och ner i vikt rätt mkt efter att jag fick barn också och det har väl förvärrat det hela. Finns det inga bra krämer att använda på bristningar? Alltså såna man redan har? Är väl omöjligt att få bort dem, men man vet ju aldrig..kanske går att förbättre utseendet på dem iaf??

2010-07-14 @ 21:25:17
URL: http://mammamiras.blogspot.com
Postat av: A N N A S

sv: tack så jättemycket!

2010-07-14 @ 21:30:02
URL: http://annasdagar.blogg.se/
Postat av: Marina

Tack så jätte mycket för tippset:). Måste ju helt klart testa detta. Nu har jag ju inte så långt kvar, men jag har haft tur att jag inte har fått såå väldigt mycket bristningar och det går över på mig ganska fort.

Grattis till bebisen!



Sv: Tack så mycket:)

2010-07-14 @ 22:36:17
URL: http://marinasjostrom.blogg.se/
Postat av: Madden

Bra tips. Fast det hjälper ju nite mig nu. Har fött ett barn, men redan innan var hela jag en enda stor bristning. bokstavligen talat. Men liknande tips behövs ute på bloggwebben. =O)

2010-07-14 @ 22:44:31
URL: http://MizzMadden.blogspot.com
Postat av: Isabell

Jag ska spara detta i minnet ;)

2010-07-14 @ 22:45:52
URL: http://blogg.mama.nu/isabella
Postat av: annis

Hej på dig.

Kolla in min blogg & tyck till! :)

2010-07-14 @ 23:15:57
URL: http://annnaiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0