Irriterad.

Nu är jag irriterad på att allt är så jävla komplicerat medd bloggar! Alla onödiga koder hit och dit.
Men nu orkar jag inte hålla på mer. Har nämligen märkt att menyn längst upp flyttar ner över headern på vissa webbläsare och vissa större skärmar. Men det går ju inte att lösa!! Nån som vet?


Idag har jag inte gjort mycket alls. Åkte ner till Åsa för att passa min underbara Ninni. Spenderade hela dagen ute i det soliga vädret, Mira låg under parasoll och sov. Ninni och jag i solen och stekte.
Och jag har nog aldrig träffat en sån lat hund som Ninni. När vi är ute och går med Mira i vagnen, och när Ninni gjort sitt (efter 5 min), så drar hon i kopplet för att hon bara vill hem. Ibland totalvägrar hon att gå, sätter sig på marken och vill bli buren. Men nu när hon har sett att Mira ligger i vagnen och faktiskt åker i den, så ville hon hoppa in i korgen under barnvagnen. Men fick dessvärre inte plats. Hon är ju en jack russel, men en storlek större än vad de brukar vara. De trodde tex att hon var en beagel inne i en hundaffär.
Men hon är så söt och duktig, nu har hon börjat vänja sig mer och mer vid Mira, och ligger och vaktar henne när hon sover. Och ingen får gå i närheten för då attackerar hon.


Nu har jag och Andreas köpt oss en fotboll också! Ska ut och spela lite nu, kul! Var så länge sedan man spela och man blir så sugen nu under vm. Först ska jag lägga ner Mira (som ligger och sover på mitt bröst) i sin barnvagn.


Ninni solar


Ninni vaktar Mira.


Mikaela

Kommentarer
Postat av: Mira

Hej Mikaela!

Vilken fin blogg! :)

Jag vet inte exakt hur du menar med menyn, för hos mig ser det bra ut i alla fall. Men du skulle kunna prova egenskapen "overflow", den styr hur innehåll som går utanför sitt "område" ska visas. Jag vet inte exakt hur din kod ser ut, eller hur mkt du kan om CSS och sånt? Men här är i alla fall lite om det:

http://www.w3schools.com/Css/pr_pos_overflow.asp



Jag hade liknande problem när jag gjorde hemsidor under min utbildning, men just den där overflow funkade för mig.

Lycka till!

Kram/Mira

2010-06-24 @ 20:43:46
URL: http://mammamiras.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Heej!

Ja det ser bra ut här hos mig med, men när jag kommer hem till mina föräldrar, som har större skärmar åker menyn ner över headern.

Kan inte mycket alls om css, har försökt klippa och klistra själv typ:P Men jag vet ju vad allt i stilmallen betyder. Ska prova det imon när jag är hos föräldrarna, eftersom jag ändå inte kan se om det blir någon skillnad här hemma! Tack så mycket för tipset :D



Kramar

2010-06-24 @ 21:20:20
URL: http://fjortonde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0