Saknar.

Ibland brukar jag och Andreas sitta och prata gamla minnen, eller så gamla är de ju inte. Tiden då Andreas bodde i Uppsala och man fick flyga upp varje/varannan helg. Men vi hade så jädra kul! Vi kunde sitta själva och förfesta och ha hur kul som helst, sedan blev det utgång till Etage, och sedan "efterfest" med katterna och Samuel.

Eller våra utekvällar med underbara Henka, fy vad kul vi hade! Men nu när vi bor i Frillesås är det ju ingen som kan/vill ta sig hit..lite tråkigt. Men vi umgås ju med mina kära vänner, såklart! Eller det är väl mer Jag som umgås med dem. Andreas jobbar för det mesta nu och spelar teater. 

Och vi saknar denna tiden så jädra mycket. Men även fast man saknar tiden, så skulle jag aldrig byta bort det livet som jag har nu. Kan inte vara lyckligare än vad jag är nu, med Mira och Andreas!



Förra sommaren var en riktigt lyckad sommar. Underbart väder hade vi hela tiden, tror jag hade 4 veckor semester. Och det började med att vi firade midsommar i Åsa, efter det tog vi tåget upp till uppsala, hyrde en bil och bilade upp till Hudiksvall, där Andreas kommer ifrån.
Hälsade på lite släkt och spenderade första natten hos Andreas pappa. Nästa dag skulle vi sova hos Henka, två nätter tror jag det var. Första dagen satt vi och fika, åt glass och prata. På kvällen var vi ute på bockarna i Hudik. 

Och andra dagen, på morgonen hör man ett plaskande från badummet, halvt bakfull går vi upp och märker att det är Henka som sitter och badar, med kläderna på var det va? Minns inte riktigt.
Vi åkte i alla fall ut till stranden, Malnbaden för att äta lite mat och sitta i solen. Men på vägen dit fick Andreas slänga sig ut ur bilen och spy lite bakom ett träd. Ja alla som känner Andreas vet väl hur hans "dagen efter" dagar brukar vara..
Och även denna kvällen slutade på bockarna. Och det var då Andreas total lurade en handikappad? med att han kom från Khazakstan, ja Borats dialekt och röst hel enkelt. Och nej han var inte handikappad, bara dum i huvet. Och jag och Henka fick för oss att vi skulle "bråka" på krogen eller tjafsa med varandra. Alltså vi var ett par som bråkade om allt mellan himmel och jord. Minns inte så mycket men har för mig att någon mening slutade med orden: rabarber i röven. Ja det låter säkert helt sjukt men det var så sjukt roligt!

Dagen efter forsatte färden mot ett snabbt stopp i Uppsala och sedan Stockholm. Men det får jag berätta om en annan dag. Orkar inte mer nu. Ska sola!


Hudiksvall.

 



Andreas, Henka & jag.



Mikaela


 

 


Kommentarer
Postat av: Henka

Hahahaha! Mycket roliga minnen, detta! :)

Med kläder på? Nja, det vet jag inte riktigt. Kanske något plagg (läs: kalsonger?) Och "rabarber i röven" kan nog stämma, det var en del sjuka grejer som kom ut. Vi ses till veckan igen!

2010-06-27 @ 21:12:05
Postat av: Mikaela

Jaha jaa, kalsongerna var det ja! Ja det gör vi, ska bli kul :)

2010-06-28 @ 12:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0