Vad hade DU gjort?!

Jag och Andreas hade en diskussion för någon/några veckor sedan om detta. Och vi kom inte alls överrens om något utan började istället att tjafsa om detta. Och nu tar jag upp det här och undrar vad DU hade gjort!

Du har precis köpt ett par nya skor för tvåtusen kronor. Det är inte ofta du unnar dig ett par skor i den prisklassen. Du tar på dig dina nyköpta skor och beger dig till en butik där de säljer kosmetik. Du står och tittar på nagellacken, eller du behöver inte ens titta på dem utan du är bara nära dem. Och plötsligt så tappar en dam/tant/kärring/man? ett nagellack så det går sönder och dina nya skor blir nerdränkta med nagellack. Det var ju inte alls meningen. Men observera att detta inte går bort.

VAD GÖR DU?


-Går du bara därifrån och tänker, "det var ju inte hennes fel".
-Går du därifrån och tänker "Jävla idiot" och går hem och lipar.
-Skäller du ut damen (eller vad det är) och kräver att hon ska ersätta dina skor.
-Pratar med damen och försöker komma överrens om något, kanske att hon betalar en del av dina nya skor?

Eller vad gör du?!
Självklart var det en olyckshändelse, men du har ju inte gjort ett skit heller!
Taskigt läge.



Jag skulle definitivt pratat med damen som råkade göra detta och försöka få henne att må så dåligt så att hon betalar mig förhoppningsvis hela summan eller en del. Kommer inte att kräva någonting men jag skulle vart skit arg. Det var ju trots allt inte jag som höll i nagellacket.

Andreas däremot, han tyckte att man skulle skita i det och gå hem. Eftersom man inte har lagen på sin sida och man fortfarande kan använda skorna för att de inte har gått sönder. Hmm ja, kanske inte hans högsta prioritet.


Mikaela

Kommentarer
Postat av: Millah

Hej =) Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har iaf igång massa tävlingar & det kommer in nya hela tin.



Var gärna med & tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag verkligen så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara att radera den hära kommentaren eller nå:)



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-09-03 @ 14:01:44
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag hade sagt till den som tappade nagellacket att denna måste ersätta mig/ eller sagt till de i butiken, för att de var ju deras vara som föll på mig... de har ju försäkringar i butiken som täcker sådant. :)

2010-09-03 @ 17:47:32
Postat av: Mikaela

Jaha, haha det visste jag inte. Vad bra. Men om det inte hade funnits då :)

2010-09-03 @ 18:59:33
Postat av: mia

jag hade nog gärna velat skrika och gormat åt kärringen, men inte riktigt kunnat med. Men försökt få henne att förstå hur mycket jag lagt på skorna (kanske klämma fram ett par tårar), eller på något sätt få henne att ersätta, om inte allt, en del.



Sedan hade jag gått hem och ringt alla jag kännder för att spy galla över klanten! :p

Hur kom denna diskussionen upp, måste jag fråga. Har det hänt?

2010-09-03 @ 20:03:09
URL: http://mamam.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Haha. Nej det har inte hänt. Jag köpte ett par nya skor som kostar 2000. Fick dem för halva priset! Och jag var så rädd om dem så jag satt och drömde för mig själv och tänkte vad hemskt det skulle vart om det hände. Och det händer ganska ofta på jobbet att folk tappar nagellack och de går sönder. Hehe, men skönt att höra att andra tänker som jag. Blev ju skit irriterad när Andreas sa att han inte skulle gjort så mycket, inte brytt sig typ?! Men det tror jag inte riktigt på.. :P

2010-09-03 @ 21:07:38
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

sv; hihi vsg och tack desamma hihi :)



ja e en fegis så hade antagligen gått hem och grinat xD

2010-09-04 @ 13:19:20
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: mia

Nej är man inte stenrik men har unnat sig ett par skor för det priset och något sånt händer så kan man nog inte gå därifrån oberörd!

2010-09-04 @ 20:24:51
URL: http://mamam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0