Vilken j*vla dag!

Jisses vilken dag det har vart idag! Först så vaknar jag, ringer bostadsförmedlingen, inget har kommit in. Hepp. Ringer sedan till Kungsbacka BVC för att höra med dem hur de tycker när man ska flyga med en förkyld bebis och varför Mira är så hes och äter mindre. Vi fick en tid för läkaren 13:20. Det passade perfekt för syster skulle hämta mig vid 12 och då skulle vi åka in till Kungsbacka med bilen tillsammans. Vi bestämde att vi skulle äta lunch innan läkarbesöket.
Men i alla fall. Vi började åka och bara efter 1-2 minuter i bilen, känner vi hur hela bilen börjar skaka. "KÖR IN HÄR" sade jag till henne. Och vi körde in på en väg där det bara är massa industriområden. Jag tänkte med en gång att det var punktering och givetvis var det de!!! FAN. Jaha, fick ringa pappa och höra hur vi skulle göra. Det låg ett reservdäck och verktyg bak i bilen. Vi tog fram det och tänkte.. hur i helvete ska vi kunna göra detta?!
Vi bestämde oss istället för att vandra för att få tag i någon man som kunde hjälpa oss, det låg ju trots allt massa industrier i området. Vi hittade en gubbe som var skit sur och inte hade tid att hjälpa oss. Sade jag förresten att det var sjukt varmt och vi släpade på massa kassar och en barnvagn?! Och i barnvagnen låg det en hungrig bebis.. Vi fortsatte i alla fall och knackade på hos "Benders". Där på kontoret satt det två unga killar. "Hej hej...hmm ja det är såhär att vi har fått punktering på våran bil och vi kan inte byta däck, det är inte någon av er som kanske kan hjälpa oss?" :)
"Hahahahaha...jo jag kan väl göra ett försök", sade en av killarna.
Han följde med oss bort och började hissa upp bilen. Men när han skulle dra ut pluggarna (heter det va?) så gick det inge bra alls. Aj då... Så han kunde inte hjälpa oss. Men vi var tacksamma ändå..för INGENTING! Haha nej då det var snällt att han försökte.
Mira var så hungrig så vi bestämde oss för att vandra hemåt och låta bilen stå där för att sedan ta bussen in till Kungsbacka. Men klockan hade redan hunnit bli 13:00 och det betyder att jag hade inte en enda chans att ta mig till läkaren i tid. Så jag ringde och fick ändrat tid till 14:20.
När vi då gick förbi Benders igen kommer samma kille som hjälpte oss med däcket ut och en annan, något grövre, man ut. Och de frågar vad vi ska göra och berättade att vi fick ta bussen. Men den andre mannen ville testa att hjälpa oss och den andra killen (den svage) skulle hämta andra verktyg. SNÄLLT! Jag därimot gick hemåt för att mata Mira. Och det tog inte lång stund innan denna mannen klarade av att byta till reservdäcket!! Men när det väl var på så var det knappt någon luft i det, haha. Men syster körde till våran parkering i alla fall och ställde den där och vi tog bussen in till Kungsbacka. Just det hon blev påkörd av en cykel när hon skulle gå in i våran lägenhet, haha. Otursdag.

Vi tog bussen, som blev FÖRSENAD. Det kunde man ju nästan förutspå efter denna dagen! Jag sprang som en idiot upp till sjukhuset, svettet rann och jag kunde knappt andas när jag kom fram till informationen. Givetvis kom jag försent. Men inte så mycket. "Hej.....hhhhh...hhhhh..gud....hh...jag kan inte andas....hhhhhh...". Så lät jag när jag kom in. Och varför inte passa på att gå fel också?! Jo gick till fel avdelning. Men hamnade sedan på rätt och fick träffa läkaren. Mira är förkyld och jätte hes. Usch låter som en helt annan bebis.

Sedan mötte jag upp syster och gick till kungsmässan där jag shoppade som en idiot. Fy fan vad jag brände pengar. Mest på Mira. Hon fick en hel del nya jätte söta kläder!! Kommer lägga upp modellbilder på Mira sen :)
Nu sover skruttan så gott och det ska jag också göra snart! Hem kom vi vid halv åtta!


Bild tagen i sommras på pluttan!

Mikaela


Kommentarer
Postat av: mia

bultar heter det väl..? :p



Fy fan vilken dag! Jag skulle lagt mig ner och stängt av...! :p hehe

2010-09-03 @ 10:39:52
URL: http://mamam.blogg.se/
Postat av: lucke

Hejsan, pepp för helgen? :P

2010-09-03 @ 11:21:06
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

så söt bild :)

2010-09-03 @ 11:47:01
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Mikaela

Mia: Jag ville göra det, men kunde tyvärr inte. :)

2010-09-03 @ 13:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0