Påsk och Liseberg

Go´kväll.
Jag har återigen tappat bort mitt usb minne, eller så har Mira lekt med det och gömt det någonstans. Men jag har i alla fall laddat upp lite bilder från idag från min mobil. Det var inte kul. Måste bläddra förbi alla 2000 bilder för att ladda upp EN bild. Men men nu är det gjort :)

PÅSKAFTON.
Då var vi hemma i Åsa. Hade lite släktingar där och åt en underbar, fantastisk, makalös trerätters middag. Förrätten bestod av en Kalix löjromstoast. Varmrätt, Oxfilé med gräddkokt kål toppad med TRYFFEL och bakad potatis till. Efterrätt en chokladmousse gjord på äkta mörkchoklad toppad med jordgubbar. MMmmmm. Inte varje dag man äter detta.

Men dagen blev ganska tidig för våran del då Mira inte ville sova där borta så vi åkte hem så hon fick sova i lugn och ro.

Idag var det så fint väder så jag kände för att hitta på något. Inte bara sitta hemma som man gör varannan dag. 22 grader och blå himmel. Jag, Mira och syster passade på att åka till Liseberg! Förra året vi var där hade vi sånt flyt och vann nästan hela tiden. Denna gången...INGEN TUR ALLS. Vann ingenting! Tråkigt.

Fast vi hade det jätte mysigt och trevligt. Mira fick åka karusell och vi åkte sagoslottet alla tre. Det var väldigt intressant tyckte Mira :) Vi åt lunch och åt glass, gick runt i butiker och spelade.

Vi fick ju varsitt lisebergskort i påskägget, haha. Jag, syster och Andreas. Men det är bra, finns alltid något att göra där.

Här kommer lite bilder från idag!!


Mira åker vagn på sitt sätt. Jag lovar hon ligger typ alltid såhär..


Mira och moster.


Liseberg.


Mira åkte karusell med moster. Tyckte det var hur kul som helst, båda två.. Ser inte ut som det på bilden men syster kom ut med tårar på kinderna för att hon skrattade så mycket åt Mira som satt och dansade på hästen under hela färden.


Mira skakade hand med en lisebergskanin.


Sedan var det glasstime!






Tunneln i sagoslottet!


Inne i sagoslottet, haha. Har alltid stört mig på "kejsarens nya stil" inne i sagoslottet. Ni förstår säkert varför.


Sedan var det hemfärd. Mira fick en ballong som hon älskar.

Just det vi vann ju två små gosedjur till Mira också köpte jag en studsboll till henne, haha.

Nu ska jag dricka te, känner mig inte på topp just nu. Allergin blir bara värre och värre :( Ska ju träna i morgon förmiddag med!! Step typ och MRL.



Kommentarer
Postat av: Alexandra

åhh så kul med liseberg! :D

det var ju en evighet sedan ja va där :S

fin fina bilder ;)

2011-04-25 @ 13:42:11
Postat av: Mikaela

Jaa, ska kanske dit i helgen igen, haha.



Tack :)

2011-04-26 @ 09:07:12
URL: http://fjortonde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0