Shopping shopping shopping!!!!

Jag och Mira gick ner till Kungsbacka för att fika med farmor och syster. Vi satte oss på ett konditori mitt i stan. De frossade i bullar och kakor medans jag åt en grekisk sallad, gott! Det ska jag föräta mig på i Grekland förresten! Men efter detta gick vi vidare till en babyaffär för att titta på en flask- och barnmats- värmare som jag måste köpa till resan. Köpte den. Plus en morgonrock och en solkeps till Mira. Priserna ska vi inte prata om. Badrocken fick hon från farmor.

Efter detta gick vi runt i lite butiker så farmor fick shoppat lite med. Och sedan gick vi såklart till kungsmässan. Jag gick in till jobbet för att handla LITE. LITE blev MYCKET. Eller egentligen inte.. Har vänt helt och börjat tycka om mineral puder, ID. Så jag köpte en borste och en burk! Bara borsten kostar ju för fanken 400 spänn. Men det är jag värd. Skulle sedan köpt en mascara, en ny från YSL men den var slut. Så jag väntar tills vi fått in den. Fick en test så jag kan prova den så länge.

Sedan skulle farmor och syster åka hemåt men jag ville stanna kvar och titta på någon bikini som jag måste köpa till resan. Hittade inget. Men råkade gå förbi ett reaställ med barnkläder. Och där hängde ju de klänningarna som jag tittat på åt Mira jätte länge. De finns två olika färger, blå och vit. Och båda fanns i hennes storlek. Men valde den blå. Sedan hittade jag även ett par byxor till henne. Gick till kassan nöjd och skulle precis räcka fram en hundring när expediten säger "då blir det 53 kronor". 53?! Frågade hur det kunde bli så billigt och jag hade ju missat att det var halva REApriset. Herregud. Efter att jag betalat gick jag tillbaka till stället och köpte den vita klänningen med och en liten virkad bolero till Mira. Hittade även en jätte fin virkad kofta till mig själv och en vanlig rosa cardigan.

Blev helt galen, och det brukar jag aldrig bli när jag ser rea. Hatar rea. Men nu älskade jag rea. Jag tittade på herr avdelningen och hittade såå mycket fint. Jag var tvungen att ringa Andreas och berätta detta. Så han åkte hit när han slutat jobbet. Trött, sliten och inte alls på humör följde han med in på hm. Men när det började provas kläder blev han pigg, glad och på jättebra humör :) Det slutade med en jack-kavaj, kofta, två t-shirtar och ett par gråa byxor. För typ 400 kronor! Detta är ju galet. Och allt var hur snyggt som helst.

Vi avslutade dagen med att köpa hem sushi till mig och Mcdonalds till Andreas.
En rolig och härlig dag idag!!

Och i morgon blir minst lika rolig :) Är på jakt efter lite heminredning.

Börjar förresten jobba helger i JULI! Känns jätte skönt.

Jag ska ta kort och visa alla söta saker som jag köpte idag. Kanske senare, kanske i morgon. Men som sagt bloggar tidigt och sedan när jag kommer hem från Göteborg.


Mira försöker gömma sig..


Ute och shoppar. Hade förresten kortbyxor på mig idag! Härligt.


Busar.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

åhh en sån härlig dag :D

och Mira e en riktig modell, kameran älskar henne ;)<3

2011-04-20 @ 11:07:42
Postat av: Mikaela

Jaa verkligen :)

2011-04-20 @ 21:12:15
URL: http://fjortonde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0