Vagn

Nu kom jag hem. Fick jobba lite tidigare idag. Började 17 och skulle slutat 18.30 men stannade till 19 eftersom det var lite personalbrist.

Vi åkte ju in till Gbg tidigare idag och tittade runt. Det blev inte så långvarigt eftersom vi skulle möta upp pappa på backaplan vid 15 tiden och vi kom in till Göteborg vid 12.40 tiden. Men vi hann shoppa lite i alla fall. Inte jag, men syster.

Vi åkte sedan ut till backaplan och lunchade på paprika (ja, de som har haft bajspartiklar i maten vid någon undersökning för några år sedan), men det var gott! Och jag som aldrig har mina glasögon på mig till vardags utan bara när jag kör bil, sitter vid datorn eller tittar på tv. Jag kan ALDRIG direkt urskilja en människa på längre avstånd. 10 meter kanske, då kan jag nog vara säker på vem det är. Men annars ser jag inte. Och det har hänt så många gånger att jag vinkat till fel människor, gått fram till okända (aldrig hänt, men nästan), jag har lixom vänt om precis när jag ser att det inte alls var människan som jag skulle träffa. Det är skit jobbigt. Och då undrar ni, men herregud varför har du inte dina glasögon på dig då!? Nä, trivs bättre utan. Och linser kan jag tydligen inte ha enligt en gammal gubboptiker. Men men, nu ska jag komma till saken. Nästan samma sak hände idag.

Pappa ringde när vi satt och lunchade, jag, syster och Mira. Vi sitter vid stora fönster så vi ser ut bland parkeringen. Och jag svarade och sade att vi åt lunch och tänkte att pappa förmodligen var där så jag tittade ut genom fönstret och sade "Jaa jag ser dig, här är jag" och vinkar. Pappa: "Ser du mig? Jag är på firman". Jahaaa.... Det var en uteliggare jag såg som jag trodde var min pappa!! Herregud. Måste kanske ha på mig glasögon ändå..

Men vi åkte till babybutiken där vi typ köper allt. Pappa är stammis där. Brukar smyga in dit ibland efter jobbet, haha. Så söt är han. Men vi köpte en ny vagn i alla fall. Hittade såå fina vagnar, men de var så dyra och sedan var det inga "resevagnar". För det var ju det vi skulle ha nu... En liten mindre. Hon satt inte alls bra i den jag beställde sist :( Och det var synd för det var en riktigt bra vagn.

Men en sån här blev det. Är nöjd för Mira sitter hur bra som helst i den och hon verkar gilla den. Den andra skrek hon bara i när man satte ner henne.




Chicco liteway. Lätt och smidig. En grym resevagn. Mira är nöjd, då är vi nöjda.


Gissa vem som var med i bilen?? Min Ninnigris!


Hon fick inte plats i framsätet eftersom Mira satt där. Och sov.


Trött.

Nee nu ska jag spela lite xbox kinect med Andreas och äta parmaskinka. Mira sover i sängen :)


Kommentarer
Postat av: mia

Den var ju jättefin ju! :D

2011-04-28 @ 19:49:06
URL: http://mamam.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jaa den är fin. Men inte lika fin och BRA som den andra. Men detta blir bra :)

2011-04-28 @ 19:52:33
Postat av: Mia

Den duger, och Mira tycker om den och sitter bra i den. Det är det viktigaste! Så nu är båda våra flickor nöjda, och det är ju trots det vi lever för nu ;) Pussa sötnosen från mig!

2011-04-28 @ 22:02:11
URL: http://mamam.blogg.se/
Postat av: ullrika

Det ska vara en jättebra vagn har jag hört! Tror ni kommer bli jättenöjda med den!



ps. hittade hit när jag googlade på Cirkus Skratt. nu ska jag snoka vidare lite hos dig :)

2011-05-02 @ 11:10:28
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0