Biggest loser

Ja jag kände mig precis som en deltagare i "biggest loser". Vågade inte riktigt ställa mig på vågen, haha. Löjligt.
Men gjorde det till slut. Blev lite besviken. Trodde att jag skulle tappa lite mer i vikt. 2 kg på fastan. Men då får man tänka på att allt är utrensat, det finns inget i tarmen osv. Så jag får räkna med att gå upp 1 kg nu när man börjar äta mat igen. Jahopp, 1 kg för 5 dagar utan mat. Nä men jag mår mycket bättre också, känner mig pigg och kry! Jag är nöjd och stolt över mig själv. Ska börja träna massor också. (Visst!)

Vissa tycker säkert att det är sjukt att vara så beroende av sin vikt när jag, som många tycker, inte är tjock/överviktig. Men när man har vart liten hela sitt liv blir det en smäll när man går upp i vikt. De är jobbigt, man trivs inte i sin kropp! Jag vet om att jag inte är tjock eller överviktig, sen är jag en jävel på att gömma undan mitt fett också, haha. Det är sant.

Det var en mamma som hade gått upp huuur mycket som helst efter graviditeten. Hon valde att fasta på sitt egna sätt, drack bara soppor och vatten i typ två månader. Sedan hittade de henne död. Ska man fasta hade jag rekomenderat att köpa ett färdigt kit och köra på 3-5 dagar. Sedan måste man köra nertrappning och upptrappning. Så 5 dagar blir nästan 10 dagar och 3 dagar 7 dagar. Så tekniskt sett är inte min fasta slut än. Men jag är glad över att jag kommer få äta lite fast föda nu :)

Idag ska jag försöka plugga mer! Måste!! Sedan ska jag och Mira gå ner till kungsmässan och möta upp farmor, ska strosa runt lite. Mira sov i sin säng hela natten igen, det är helt underbart att få sova en hel natt ostört. Eller hon vaknade när Andreas gick upp vid halv 6? Och då fick jag lägga henne i min säng och sova vidare till 07:20. Skönt.

Nej nu ska jag inte skriva mer, det blir för långt och för tråkigt att läsa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0