Mysig dag

Jag och Mira skyndade oss ner till bussen som var fem minuter sen. 9:55 åkte vi hemifrån. Det var alldeles för kallt för att gå. Sedan tog vi pendeln till Lindome och gick hem till Maria. Bor ju precis vid stationen så det var inte så långt att gå. Mira somnade på bussen så hon sov gott när vi kom dit.

Vi pratade, åt lunch, fikade och busade med Mira.

Världens godaste lunch!! Persiskt ris med pesto och soltorkadetomater bakade torskfiléer och avocadosallad!


Mmmmmm!

Bättre att ni får se lite bilder från dagen:



Mira lekte med sig själv i spegeln.. :)



Lekte med Maria i trappan.


Ja sedan....fick Mira lite dricka av Maria..




Sedan fikade vi. TE, kladdkaksmuffins och kanel, nöt och chokald muffins :) Ser en liten hand som vill åt muffinsen till vänster...

Mira blev trött efter sin dricka..



Imponerande Maria! Mira somnade jätte lätt i Marias famn. Hon sa inte ett ljud utan satt bara och myste med henne innan hon somnade. Känner sig trygg och säker med henne. Känns skönt att veta! Fast...får ju inte glömma drickan hon fick...


Sedan fick Mira äta middag och vi gick till stationen.

Kände mig lite som Ove i "Solsidan", haha. Varför vet jag inte. Men det känns lite så när man kommer hem till någon och äter lunch, fikar osv. Alltså när man inte är bjuden. För det var jag ju inte. Hon blev lite chockad när vi knackade på och frågade om vi fick äta lunch. Ska nog dit i morgon också...hon är ledig då. Helgen med kanske. Alltid skönt med lite omväxling på helgerna. Ska ta reda på hennes jobbschema så jag kan komma dit ofta. Väldigt ofta. Kanske kan få en nyckel tillslut? Jag vet iofs att de har ett badkarl som inte används så ofta.. hmm.. Ska tänka lite på saken.

Jag är så smart när jag åker bussen hem. När jag ska "logga" ut mitt busskort, märker jag att jag har två busskort i samma ficka. Ser likadana ut och har ju ingen aning om vilken jag betalade med. Chansade och självklart blev det fel. Så jag betalade i stället två resor och jag loggade inte ut någon av dem så jag får betala hela resan. HAHA. Idiot är jag.

Mira ligger i sängen. Avdäckad.

Kommentarer
Postat av: Maria

Ha ha Ove sundberg...Tror inte det!!! Supermysigt att ni hälsade på. Smirnofflaskan var ju så väldigt, väldigt liten. Det var nog inte så farligt. Hon drack ju vatten också........Inte konstigt att hon somnade, som vi pratar ;)

2011-02-21 @ 20:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0