Överraskning

Sådär!

Andreas kom hem vid femtiden. Då hade jag hunnit handlat allt som skulle handlas. Eller nästan. Jag skulle ju laga tre rätters. Och trodde att vi hande en entricôt bit i frysen, som jag tog fram och tinade medan jag gick ner och handlade resten. Men när jag kom hem visade det sig att det inte alls var en entricôt! Det var något annat kött som var skuret i små smala bitar. Kunde jag ju inte ha! Men vi hade två bitar fläskkaré som jag tinade och marinerade istället.

Så menyn blev.

Förrätt.
Sikromstoast med rödlök och creme fraishe

Varmrätt.
Marinerad fläskkaré med ruccola och parmesan risotto.

Efterrätt.
Pannkakstårta med jordgubbssylt, grädde, banan och chokladsås.

Andreas har tjatat om pannkakstårta, ja, jag vet inte hur länge. Han har sagt att han alltid åt det när han var liten och det var så gott. Har aldrig riktigt fattat varför just pannkakstårta är så gott?! Är det inte godare med pannkakor bara. Så man kan bestämma själv vad man vill ha på?

Jaja, här är lite bilder.


Man får unna sig TVÅ stycken när man är två personer som äter. Så jädra gott.
Brukar göra det på löjrom men fick tänka på plånboken lite, halva priset med sikrom!




Varmrätt.



Den efterlängtade pannkakstårtan!!


Jag kom ut och sjöng till honom med tårtan och två paket i famnen.
Ett paket från mig och ett från farmor.


Mira var också med och firade pappa!


En till bild på den GODA pannkakstårtan. Men det blev riktigt mycket över.
Frukost, lunch och middag hela veckan ju!

Han fick för övrigt en plånbok från mig, som behövdes!! Jätte fin. Och en hårtrimmer från farmor. Hon tycker att han är alldeles för hårig. Nej då. Han har tappat bort sin så han blev överlycklig när han fick en nu. Här ska trimmas i morgon!!

Nu ska vi lägga oss med Mira i sängen. Hon ligger redan, men sover inte. Andreas är där inte och sjunger för henne nu. Jag hör, ronja rövardotter, elvis, elton john..nu kom tänd ett ljus också?

God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0