söndag

Söndag söndag söndag. Känns bra att det är söndag idag. För idag är det ju faktiskt söndag. Inte lördag utan söndag. Söndag förmiddag. Vad konstigt söndag låter. Jaja.

Är hemma i Åsa. Åkte hit igår förmiddag. Kände att jag inte fick mycket gjort hemma med plugget när jag måste ta hand om Mira helt själv. Andreas var på sin teater. Så jag har fått gjort en hel del denna helgen faktiskt. Och det känns otroligt skönt! Hjärnan har börjat göra som jag vill!

Tittade lite på melodifestivalen igår, fan vad tråkigt det börjar bli. Riktigt kasst. Mira somnade tidigt men vaknade upp och var livrädd, förmodligen för att jag inte var där. Lade mig med henne och sjöng för henne.. "När trollmor har lagt sina elva små trolll och bundit fast dem i halsen.." Ja, så lät det. Kom på mig själv efter ett tag att jag sjöng helt fel. Men det funkade! Jag låg och läste min bok och Mira fick sova bredvid. Mysigt.

Tredje dagen är jag inne på nu med fastan!
Igår gick det bra, var sjukt jobbigt att se när de här hemma i åsa tryckte i sig nybakat bröd med hemmagjord räksallad. Det vattnades i munnen och jag trodde jag skulle bli galen. Men det gick ju! Sedan var det massa godis runt om kring mig, kändes som godiset pratade med mig "EEAAT MEE". Men jag klarade det med. Fick dock gå in i mitt gamla "flickrum" när de skulle äta middag. Ville inte se.

Man känner ju sig hungirg, absolut. Men jag är så mycket piggare och mår mycket bättre av vad jag brukar. Helt otroligt. Men när man får surpla i sig sin buljong och sitt te blir man mätt och belåten. Nu väntar jag på mitt te som jag ska dricka klockan 11. :) Tredje målet idag.

Ninni är en riktigt sur bitch. Folk som tycker jag är en sur bitch i tv har då inte träffat min hund. Fast nu har hon mens också, då är hon extra sur. Mens. Gud. Säger man så till hundar? Nej jag vet ju att man säger att en hund löper men jag ser henne som en människa så jag säger mens.

Mira sover nu, Andreas jobbar sent. Får se när jag åker hem, ska plugga lite mer.
Hej svej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0