FREDAGEN

Nu när Mira sover ska jag passa på att skriva detta inlägget. Som sagt. Helgens bravader.

Fredagen började med att Mira vaknade vid 8 tiden, senare än vanligt. Mormor, min mamma, skulle hämta henne vid 11 tiden. Det var lite tungt att lämna henne men samtidigt känner jag mig så säker för jag vet att hon trivs så bra hemma hos dem.

Jag, Henka och Erik tog oss ner till staden. Kungsbacka. Där åt vi lunch och de passade på att shoppa lite kläder. Slängde mig in på jobbet och sade hej med. Sedan mötte vi upp Andreas på systemet där vi handlade lite gott inför kvällen och morgon kvällen. När vi sedan var hemma, minns jag inte vad vi gjorde. Vi började laga mat. Honungsmarinerad ryggbiff med ruccola och potatisgratäng. Ryggbiffen alá Erik kan ha vart den godaste ryggbiff jag någonsin ätit. Vi drack öl, cider och vin och tjatade om allt möjligt. Helt plötsligt blev det lite känslosamt. haha men det ska vi inte ta upp här.

Vi började spela "med andra ord". Jag och Henka var i samma lag och Andreas och Erik. Ja, Andreas och Erik vann, men de förstod dock inte att jag och Henka fuskade oss igenom de poäng vi fick. Även fast jag tappade ner en hel näve med små brickor på golvet som Henka hade gett mig vid sidan av bordet. Men de förstod inte. Märkligt.
Vi tog sedan en taxi in till Kungsbacka. Skulle gått till Esters. Men när vi kom dit såg vi att det var 30+. Så vi gick vidare till ett annat ställe. Inte så mycket folk men vi var lite tidiga också. Vi satte oss vid ett bord och tog en drink, dansade lite och sedan gick jag och Andreas till Esters och frågade vakterna om det var okej om vi fick komma in ändå. Och självklart gick det bra. Så det slutade med att vi gick dit. Och det var länge sedan jag fick dansa av mig så mycket. Fan vad kul det var. Älskar att dansa på fyllan. Sedan gick vi hem och sov!

Jag vaknade vid 9 och kände mig så jävla äcklig. Så jag var bara tvungen att ta en dusch och ett bad. Låg där i 40 min. Skönt!

Nu bestämmer jag att jag skriver om inflyttningsfesten i ett annat inlägg lite senare idag för att Mira har vaknat och för att det inte ska bli så långt att läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0