Mamma

Min käre far har hjälpt min käre mor att installera ett program så hon kan översätta ord från svenska till thailändska. Om det är något svårt svenskt ord till exempel. Man kan även höra hur orden uttalas/låter, en kvinnlig röst som säger orden. Och det tyckte ju min söta mamma var jätte kul. Ja. Det slutade med att hon satt och skrev gubbjävel och bögjävel och höjde volymen. Min lilla pappa undrar förstås vad fan hon höll på med. Men hon hade bara lite tråkigt. Så som jag har ibland. Jag och mamma kommer alltid på något kul att fördriva tiden med.

Nu har jag och Mira tagit ett bad. Snart blir det läggdags. Får se om fröken vill dricka lite välling. Hoppas. Gillar inte att hon inte äter :( Nu sitter Mira helt klistrad framför tv:n. Läskigt klistrad. Nej nu hoppa hon till och höll på att välta bakåt. Hon är nog ganska trött lillan.

Nu blir det inget naket mer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0