Mini julafton

Idag har jag och Mira haft en jätte mysig dag. Heléne och Linus var här och hälsade på! Vi åt god lunch, fikade, busade och pratade. Sötnosen Linus är så duktig och artig som en liten prins. Linus och Mira blev överlyckliga när de fick varsitt paket, eller julklapp var det ju. Och det var nog Linus som blev mest glad. Mira fattar ju inte så mycket.

Åå vad jag längtar till nästa helg. Då händer det för en gång skull något. Då ska vi FESTA. Jihoo. Behövs. Och har jag sagt att målaren kommer hit i morgon och tapetserar?! YES. Äntligen. Eller i morgon ska han ta bort tapet och slipa och hålla på. De nya tapeterna kommer upp på fredag. Ska bli så kul att få inreda Miras rum, har väntat på det.

Har precis tagit en dusch och gjort en olivolje inpackning i håret. Har hört att det ska vara bra. Eller håret blir väldigt fint av det.. tror jag. Jo då. Men har man smörfett hår kanske man ska hoppa det. Själv har jag ökentorrt hår. Sedan ska jag göra en ansiktsmask av salt, peppar och frityrolja. Och fötterna ska smörjas in med honung och ättika.
Självklart INTE.

Gjorde ett stort misstag igår på facebook. Hade jätte tråkigt och tänkte skämta lite och skriva "Mira ska få ett syskon". Men samtidigt var det ju inget skämt eftersom hon ska någon gång få ett syskon. Men i alla fall. Jag fick lite panik och dåligt samvete när folk började "gilla" statusen och gratulerade oss. Och det slutade inte. Men nu hoppas jag verkligen att folk vet att jag INTE ÄR GRAVID.

JAG ÄR INTE GRAVID. JAG ÄR INTE MED BARN. JAG ÄR INTE HAVANDE. MIRA SKA INTE FÅ ETT SYSKON. JAG HAR ALDRIG HAFT SEX.

Så, nu kanske folk förstår? Jag ber återigen om ursäkt för detta missförstånd!

Nu ska jag bada Mira, hon ska snart äta välling. Och jag kommer få gå och lägga mig med henne, annars får hon panik. Godnatt alla söta människor. Och alla fula.
Vet ni vad? Mira ska få ett syskon.


JULAFTON


Seee så ledsen Linusen ser ut när han inte fått något paket.. snutt!

Meen så fick han ett paket!!!


Och det gick undan när han öppnade det. Mira har inte ens kommit halvvägs.

Kommentarer
Postat av: Helene

Tack för en jätte mysig dag! Linus pratade om er hela vägen hem. Fick hålla honom vaken på tåget då han var påväg att däcka flera gånger. Kraaam på er!!

2011-01-19 @ 19:00:40
URL: http://linusmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0