Onsdag

Försökte göra samma sak med Mira som jag gjorde igår morse, men det gick inte så bra. Är helt stel i kroppen idag. Jag och Andreas körde ett litet styrkepass igår. Det var skönt! Är starkare än vad man tror. Och så har det snöat igen, nu kommer det ju vara ännu farligare att gå ut. Nu ser man ju inte isen under. Kommer garaneterat ramla så jag håller mig inne idag. Denna veckan går otroligt segt. Men resten av veckan har jag fullt upp!

Just nu sover Mira, brukar alltid sova vid nio igen. Jag har ätit frukost och tittar på nyhetsmorgon. En typisk morgon. Känns som att man åldrat sådär tio år nu när man blivit mamma. Man går upp tidigt och tittar på nyhetsmorgon. Det har jag gjort sedan Mira kom ut. Ut ur min mage.

Tänker på förlossningen varje dag. Varje dag verkligen! Tycker att det är så häfftigt. Är så stolt över mig själv. Har alltid vart livrädd för att föda barn. Klart att det inte var kul, men det var inte så farligt som jag trott. Nu har man ju förträngt en del också. Minns att jag sade "Aldrig mer! Jag vill bara ha ett barn", precis efter förlossningen. Men en till ska jag nog klara av. Inte än!!

Jag vill ha en myrslok! En bebis myrslok på tv nu.

Maria berättade att en kvinna tyckte att de är så fittade på jobbet. Ja ni hör ju, fittade kan man ju inte säga. Hon menade ju givetvis slimmade/tränade/fit.
Jag berättar detta för Andreas:

Andreas: Ja? Vadå?
Jag: Men man kan ju inte säga fittade! Det hör du väl.
Andreas: Nej, man säger ju fitta. Ni är så fitta.
Jag: Men herregud Andreas, hör du inte!? Man säger fit. Ni är så fit. 


Sommras!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0