Vilken jäkla dag...

Dax för work igen. Börjar 12 så det är skönt. Mamma och pappa var just här och hämtade Mira. Eftersom hon inte kan passa sig själv när både jag och Andreas jobbar!! Så hon sover där i natt eftersom jag slutar 19.15 och då sover hon gott. Hon sov riktigt bra i natt, jag fick i princip en hel natts sömn!! Hon vaknade vid 5-6 tiden och ville ha lite vatten sen somna hon om igen. Hur skönt som helst!! Verkar som att mardrömmarna har lugnat ner sig lite.

Igår åkte jag in till Göteborg för att träffa Nadja, Daniella och Sofia! Vi skulle mötas vid kungsport vid  17.30. Jag tog bilen in för att det skulle gå fortare och laddade mobilen eftersom jag inte hade batteri på den. Men precis när jag ska åka märker jag att det var glapp i laddaren så den inte har laddat ett piss. Fasen. Men jag hade en röd plupp kvar så det borde räcka, tänkte jag.

Åkte in och såg att det började bli världens kö på motorvägen in mot Göteborg. Jag trodde jag var smart så jag svängde av en avfart innan jag skulle. Men aj då. Mitt i smeten kom jag. Korsvägen. Bilar var galna, trängde sig fram, tutade av ilska, ja de ville mörda mig. Fy fan vad arg jag var.
 Och självklart så hade min mobil dött när jag tog upp den för att ringa till Ella och säga att jag blir sen. HUR FAN GÖR JAG NU!? Jag kan ingens telefon nummer i huvudet så jag kan ju inte bara låna en telefon någonstans. Herregud vilken panik jag hade. Efter en halvtimmes kösittandes kom jag fram till Heden när jag parkerade.

Jag skyndade mig ner till Kungsport och hoppades på att de skulle vara där! Kom på att det fanns en telia butik där, så jag kunde säkert gå in och låna en laddare för att kunna ringa. Men sen hände det något magiskt. Helt från ingenstans lyckades jag sätta på telefonen, hade försökt flera gånger innan, jag skyndade att öppna mina kontakter och lyckades ringa Daniella. "JAG ÄR VID KUNGSPORT, JAG HAR INGET BATTERI, VAR ÄR NIII?!?!!?" Panik hade jag. Det handlade om sekunder. Hon svarar "VI ÄR VID AUTOMATERNA!!!!" Och man hörde lixom hennes röst utanför telefonen. Ja det visade sig att de stod mitt framför mig, haha!

Och för att fortsätta denna underbara inledning på dagen så åt automaten upp Nadjas kort! Ja allt blev helt fel. Sofia hade vart tvungen att jobba över lite, Daniella satt också fast i köerna ett tag. Men, vi lyckades ju ses till slut och vi satte oss på Spice och åt thaimat!! Mysigt.

Men jag kunde ju inte ta några bilder eftersom jag inte hade något batteri. Man är så himla handikappad utan en telefon. Läskigt.

Ska snart cykla ner till jobbet. Ska lägga upp lite andra bilder senare när jag kommit hem från jobbet. Har ju hittat mitt usb minne!!

Ha en bra dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0