Sjukhus

Heej.

Andreas fick en remiss ner till Varbergs akut så det var bara för mig att ta bilen ner till Åsa, byta bil, köra tillbaka till Kungsbacka för att hämta Andreas och Mira och åka ner till Varberg. Som tur var så var mamma och pappa nere i varberg och kunde ta Mira. Hon hade inte gillat all väntan.

I ca 8 timmar har vi fått vänta.. Innan vi ens fått träffa en sköterska var det flera personer före oss, så vi bestämde oss för att gå igenom hela sjukhuset och ta oss till ett litet fik och fika.

Vilken nostalgi jag fick..minnerna sprudlade..det är samma ingång till förlossningen på akuten, samma hiss upp, samma lukt, samma korridorer som vi gick i när Mira var född. Det här låter sjukt men, fasen vad jag önska man kunde spola tillbaka tiden. Det var så underbart att föda barn. Helt fantastiskt. Saknar förlossningen!!HAHA

När vi kom tillbala från våran fika var det 5 personer före oss så vi väntade och väntade. Sedan var det vår tur och vi fick träffa en sköterska. Sade jag förresten att de misstänkte att det var blindtarmen? Det var därför de skickade ner honom. Alltså var han kanske tvungen att operera. Men sköterskan tog massa prover och efter det fick vi sitta ner i typ TVÅ timmar för att få träffa kirurgen.

Sedan fick vi ett eget rum, fick gå igenom en korridor fullt med folk som låg på bårar. En tror jag var död. Och i vårat rum fick vi vänta ytterligare ett bra tag. Tills dörren öppnas och in stiger en ung och snygg kirurg. Vi hade väntat oss en gammal gubbdoktor. Vi blev lite chockade båda två. Kan man vara så ung och snygg och vara utbildad läkare? Blir fascinerad.  Men han tryckte och klämde på Andreas mage så han fick mer ont. Och tyckte då att han skulle få åka upp och röntgas.

Fick ytterligare vänta en och en halv timme. Sedan gick vi upp till röntgen, vänta lite där med. Och sedan fick han gå in och lägga sig i en sån där rund röntgen grej. Ja vet inte vad det heter. Han fick något medel insprutat i sig så han blev kokhet och det kändes som man kissade ner sig. Trevligt.

Sedan var det bara att gå ner till akuten igen och vänta på svar.....väntade några timmar och sedan fick vi vårat rum igen. Och där väntade vi ytterligare. Sedan kom snyggingen tillbaka. Haha, nu blir säkert Andreas sur för att jag skriver såhär. Nä då. Meeen...

De hittade ingenting! Ingenting! Och det var ju bra! Men vi var ju helt säkra på att det var blindtarmen. Andreas var inställd på att opereras. Tror han ville det lite också. Han tycker sånt är skit coolt. Haha. Sant. Men förmodligen är det stress och tarmkramper. Men han sade även att det KUNDE vara en början på en inflammerad blindtarm. Men troligen inte.

Vi fick åka hem och vi ska avvakta tills i morgon. På vägen hem konstaterade jag att Andreas är lite utav en hypokondriker. Men jag säger inte att han inte hade ont för det hade han stackarn!

Jag blev så rastlös så jag försökte fördriva tiden med lite lekar och lego. Funkade rätt bra. Ett tips. PENISHUD är ett jätte bra ord i hänga gubbe!


Sjuklingen med sin kanyl i armen.


Titta vad fint jag gjorde!


Rummet. Jag kunde inte låta bli att leka lite doktor här inne.

Kommentarer
Postat av: mia

Om jag någonsin blir tvungen att åka till akuten, eller sjukhuset överhuvudtaget, så tar jag med mig dig! Då kommer väntan inte kännas så lång och smärtan inte så hemskt av all underhållning ala doktor/arkitekt-Mickan! :p hehe

2011-06-03 @ 23:42:12
URL: http://mamam.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jaaa snälla gör det. Andreas skrattade så han fick mer ont i magen, haha. Det är sant. Men jag blir så rastlös så jag måste bara hitta på saker hela tiden.

2011-06-04 @ 21:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0