SOCKER

Gud vad trött jag är. Helt slut. Lade mig på soffan nyss och höll på att somna.

Lagade nötfärsbiffar med blomkålspuré idag. Funkar alltid. Annars har vi ju vart i Kungsbacka igen. Blev lite shopping, två små t-shirts och en bok till Mira. :) Hon älskar ju böcker nu, kan sitta och bläddra i flera minuter, jaa höör, flera MINUTER.

Blir nog en tidig kväll idag. Men fan vad jag är sugen på kakor, bullar, godis, glass, socker, socker, socker SOCKER!! Jag är sockerberoende. Ja jag erkänner, jag heter Mikaela och jag är sockerberoende. Och det är inget skämt! Många tror att jaja, det är väl typ alla men nej.

Såhär upptäcker man om man är sockerberoende:

"Du gömmer och smyger med sötsaker. Du klarar att äta nyttigt ett tag men återfaller igen. Du förändras tanke och känslomässigt. Du är ofta trött, irriterad och rastlös. Du har svårt att sätta gränser."

Stämmer in på mig till 100 procent. I förrgår bakade jag kakor i stället för att äta frukost till exempel. Jag kan inte baka utan att äta upp allting! Eller när jag åt choklad för ett tag sedan, jag nöjde mig inte med EN choklad kaka, utan TRE. STORA. Helt galet. Det är skit jobbigt. Andreas får gömma godis från mig. Och jag gömmer mitt egna så att ingen ska kunna ta.

Men ibland är jag förvånandsvärt duktig. Jag har till exempel inte ätit godis på ett bra tag..Eller typ några dagar. Men jag ersätter ju det med kakor. haha. Så nä jag har inte vart förvånandsvärt duktig.. Finns till och med ett nummer man kan ringa om man behöver hjälp med detta. 0650-540600. Ska ringa nu. Hejdå.


Mira spanar in sig själv i spegeln när vi shoppar.


Sedan betalar hon och går nöjd ut ur butiken och fortsätter shoppa lite :)

Kommentarer
Postat av: Alexandra

nejmen så söt hon är! :D

ett gulligare barn får man leta efter <3

2011-06-27 @ 00:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0