Åsa idag igen

Det blev Åsa idag igen. Svårt att motstå när det är så fint väder. Jag och Mira tog bilen ner och väckte Ninni ur hennes sjönhetsdröm.. eller om det var mardröm! Hon kissade nämligen ner sig när jag kom in för att hon blev så rädd. Hon brukar bli rädd när det kommer folk på "obestämd" tid. Haha. Och JA Ninni är en hund :) En tjock liten jack russel.

Men vi hämtade bara Ninni för sedan vandrade vi hem till farmor på lite fika, hon hade bakat vaniljbullar som var riktigt goda. Det tyckte Mira med. Fick bara smaka små bitar. Är rädd för att hon ska få sockerchock, haha. Efter fikat gick vi hem och jag försökte få Mira att sova men det gick inte så bra. Så vi satte oss ute i glashuset, utsikt mot havet, solen lyste in och bara myste.

Sedan kom mamma hem och vi tog en promenad tillsammans ner till havet och en lekpark där Mira fick gunga och åka rutschkana. Släppte ner henne för rutschkanan så hon fick åka själv. Eller kanske inte. Vem vet. Varför heter det rutschkana?! Varför heter det inte "back kana" eller "stupkana", rutsch?! Vad är det?

Men i alla fall, vi gick sedan hem och åt mat, thaimat. Eftersom min mamma är thai så blir det mycket thaimat. Mira tyckte det var jätte gott med chilli.
Sedan åkte vi hem och nu ligger vi i sängen.

Fast jag har vart riktigt duktig idag, jag har vart och tränat!! Det ni! Första gången på två år! Fy fasen vad skönt det var. Och jag var ensam på gymet också. Men man blir lite rastlös när man springer på springbandet. Det är lite tråkigt... Nyduschad och sådär härligt matt i kroppen nu. Ska titta på desperate housewifes.

Och i morgon ska jag kriga för att få hem min syster. Jag har kontaktat air france och ska i morgon ringa KLM. Hon är ju i Japan och vill hem, och vi vill att hon ska komma hem NU. Man vet inte vad som händer nu, i natt, i morgon... Håll tummarna!




Ute och går.


Mira gungar :)



Gungar med mormor.


Jädrar vad stor hon ser ut! Hon är ju mini min mini. Gungar med mormor.


Haav. Och två små söta svanar där ute. Ser ni den vita pricken?!

Kommentarer
Postat av: Linna

världens sötaste Mira :)

2011-03-16 @ 15:55:23
Postat av: Mikaela

:)

2011-03-17 @ 08:45:13
URL: http://fjortonde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0