God Eftermiddag

Eller är det eftermiddag nu? För mig är det det i alla fall.. Sitter här och pluggar lite. Går inte så bra. Riktigt svårt..

Sedan får jag dåligt samvete, ska aldrig mer baka kärleksmums. Fan vad jag käkar. Har snart ätit upp allihop.. oops. Lika bra att äta upp alla så det inte finns något mer att äta. haha. Typiskt mig.

Jag gjorde clubsandwichar till Andreas igår som han skulle ha med till jobbet. Och när jag ska skära tomat skär jag mig i fingret. Jag blir så förvånad. Det har inte hänt sedan jag var mini. Det är ganska djupt faktiskt. HÄFFTIGT! haha

Ska göra kyckling och broccoli paj idag, gott. Fasen vad jag har börjat skriva om mat nu då. Kanske ska byta blogg till MatMikaela? Eller SverigesvärstaMikaelalagarmat? Eller SverigesbästamatlagarMikaela?
Nej nu har jag tråkigt.. Har inte mycket att skriva heller. Som vanligt. Men det blir så när man sitter hemma och har tråkigt. Men det är bra också, sparar pengar! Är jag ute på stan försvinner det pengar med en gång. Fast... Jag har ju nätshoppat lite nu med..

Nu ska jag återgå till plugget och sedan laga mat till oss!

En och en halv timme senare.

Skrev ett inlägg men det var driftstörningar så det gick inte att lägga ut det då.
Nu står pajen i ugnen i alla fall, blev broccoli, paprika och kyckling paj. Mmm. Andreas är påväg hem också och Mira vaken. Mira vaknade av att dörrklockan ringde. Tänkte att det kanske var fastighetsskötaren eller nått. Inte för att de ska komma hit men man vet ju aldrig. Men nej, det var jehovas. Det första hon frågar är om jag är dottern i familjen. Jaaaa det är jag som är Mira! Haha nej. Jag skrattade bara och sade nej. Det är väl bara att ta det positivt. Som tur var så väckte hon Mira när hon ringde på dörrklockan. Men hon stod och babblade och Mira skrek ifrån sängen, tillslut sade jag att jag måste ta min dotter. Hon förstod och tyckte att vi skulle prata en annan dag. Nejnejnejnej. Jag vill inte. Kommer säkert komma ikväll, eller i morgon, eller varje dag. Usch. Orkar inte.
Hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0