Helgen i Glada Hudik

Nu har jag laddat upp lite bilder som jag tagit under helgen. Är så kass på att ta bilder. Tycker det är så jädra tråkigt!

Men men, lite får ni i alla fall :)


På tåget till Stockholm från Göteborg.

När vi kom fram till Stockholm hade vi 40 minuter på oss att byta tåg. Så vi passade på att gå på toa och strosa runt lite på centralstationen. Andreas visste ju vart spåret där tåget skulle gå ifrån låg så det var ingen brådska.. nej inte alls. Det var ju helt fel spår och plötsligt hade vi bara 6 minuter på oss att springa ner och sedan ta oss upp, med all packning och barnvagn. Jag hade för mig att tåget gick från 12B så vi sprang till 12b. Men inte. Det var visst 18. Men vi hann med i sista sekund! Haha. Så typiskt oss.

När vi kom fram till Hudik snöade det som bara den..

Här är lägenheten som vi hyrde:


Sovrummet som skulle bestått utav en dubbelsäng och inte någon babysäng. Men istället vart det två våningssängar och en babysäng. Hade ju bara tagit med oss ett dubbellakan och andra sängkläder såklart. Men jag tog dubbellakanet till min säng, på höger sida, eftersom Mira sover brevid mig.


Toaletten..


Köket.

Och vi hade ingen tv, radio eller dator. Vi var alltid hemma innan 18 tiden. Till en början var jag väldigt skeptisk till lägenheten då jag förväntat mig något "tip top" som Andreas sagt att det skulle vara. Men! Vi hade jätte mysigt. Det kändes som en liten skidstuga och vi låg och pratade i sängarna på kvällarna och hade bara mysigt! Jag är glad att jag har fått lite annan syn på boende, för mig har det ALLTID varit minst fyra stjärnor. Jag vet låter skit löjligt. Men jag får panik. Men nu hade jag lätt kunnat tänka mig att bo på något vandrarhem någonstans. Om jag har toa på rummet då förstås!

En kommentar igår kväll när jag och Andreas övade stryptag (låter sjukare än vad det var):

Andreas: Nej just det, du har ju inget Adamsäpple
Jag: Nej det är klart jag inte har, jag är allergisk mot äpplen.

Sedan brast jag i tårar, förmodligen för att jag var så trött. Eller för att jag är från Göteborg.


Vi var hemma hos Johan första dagen, alltså fredags. Träffade söta Isac och fina Mira. Alltså inte min Mira, utan en annan Mira, Isacs mamma  :) Och Mira fick en födelsedagspresent, så sött. Hellokitty kläder och solglasögon.


Fick inga bra bilder :(


Johan spelar guitarr hero.


Mira somnade gott på vägen hem.


Köpte pizza och kebab som ni vet :)

Vi kom fram till Hudiksvall vid ett tiden. Blev hämtade av Andreas pappa, Miras farfar, första gången de träffades!! Sedan besökte vi Miras gammelfarmor också första gången de träffades och första gången jag träffade henne. Kul! Sedan fick vi nyckeln till lägenheten. En helt ok lägenhet. Var dock ingen dubbelsäng som vi frågat efter, utan våningssängar! Men det får gå bra ändå. Men har ingen tv. Har köpt lite tidningar. Nu äter vi mat, som ni ser. Den största kebaben i bröd jag sett i mitt liv!! Andreas åt pizza. Vi har vart en sväng hem till Johan, Samira och lilla Isac! Fikade och spelade guitar hero. Trevligt! I morgon är det dop och jag har åkt på en rejäl förkylning. Men har tryckt i mig lite ipren nu så. Ska lägga oss och Mysa i den fina sängen nu. Ska ta kort!
Måste visa denna igen. Helt sjukt god och stor.

Lördag. Dopdax.

Fint väder, vaknade till detta.





uddig bild på Mira och hennes två kusiner, Liam och Isak. Det var Isak som döpdes.




Mira fick en present :) Hon älskar ju böcker, perfekt!


Mira hade kul vid bordet :)


Mira och gammel farfar Jerker.

Sedan tog jag inte så mycket mer bilder. Vi fikade efter dopet med släkten. Så vi kunde umgås lite mer. Trevligt. Träffas ju inte ofta alls.
Och sedan gick jag och Andreas och åt på China restaurang, Mira med förstås. Efter det vandrade vi hem till våran lägenhet och hade det mysigt!

I morse

Städade lägenheten klockan 07:00


Packat och klart.


Fint väder idag med och här ser ni hur mycket snö det är där uppe!


Mira låg nerbäddad.


Typiskt Hudiksvall. Fint! Jätte mysigt på sommaren.


Centralen i Hudiksvall


Andreas på tåget, HAHA.

Tågresan gick hur bra som helst! Andreas var jätte duktig och sov hela vägen. Haha nej då. Mira var hur duktig som helst. Fast hon sov faktiskt nästan hela vägen båda sträckorna! Helt otroligt, Men hon behövde det. Vi åt böger king på centralstationen i Stockholm. Äckligt. Sedan kom vi till Göteborg precis när vårat tåg till Kungsbacka gick, men vi strosade runt lite i nordstan. Och vi var hemma vid tio i 17. Då satte vi igång och städade och packade upp. Så det känns skönt.

I morgon ska vi bara ta det lugnt jag och Mira. Tvätta lite och gå ut och gå. Mys.

Det har tagit mig en och en halvtimme att fixa med detta inlägg!!!!!!!!! Hatar att lägga upp bilder, tar så lång tid.

Godnatt alla.

Kommentarer
Postat av: Mira

Det var ju fina bilder ju Mikaela :) (Tur att inte jag syns så jättemkt dock, himla fetto just nu haha. Dags att köra hårt med träningen! Btw så var du lika smal och snygg som jag mindes dig!!) Och Mira, såå SÖT herregud :D Nästa gång ni är i Hudik så kan jag passa Mira om ni vill, så kan du och Andreas göra något för er själva :) kram!

2011-03-21 @ 08:14:48
URL: http://mammamiras.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Tack! Näää det var du verkligen inte! Jätte fin är du! Men gillar inte att ta så mycket kort på andra eftersom jag avskyr kort själv och vet hur det är. haha. Åå, tack vad snäll du är. Haha. Absolut, vi ska se om vi kan komma upp till sommaren :)

Kram!

2011-03-21 @ 09:22:18
URL: http://fjortonde.blogg.se/
Postat av: Olivia

oj så fina bilder!

jag tyckte att de va en riktigt mysig lägenhet ni hade :)

2011-03-21 @ 11:30:44
Postat av: Mikaela

Tack Olivia :)

2011-03-21 @ 14:41:02
URL: http://fjortonde.blogg.se/
Postat av: Tommy

Det va synd att vi inte såg detta tidigare! Det kunde ha varit kul att träffa er en snabbis :) Men men det får kanske bli en annan gång!

Postat av: Tommy

Vill tillägga om det att kvinnor inte skulle ha adamsäpple, det har dom visst, det är bara inte lika synligt hos kvinnor :)

2011-03-22 @ 02:12:53
URL: http://www.filmparadiset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0