Min syster i Japan

Tänkte uppdatera er lite om kampen för att få hem min syster som befinner sig i Japan. Ja ni som hängt med vet vad jag gjort och sådär. Men det blev aldrig någon artikel, eftersom Reinfeldt gick ut och sade att de skulle evakuera svenskar från Japan.
Men en liten artikel om priserna blev det i alla fall:

Haha de har skrivit fel!

"På plats i Osaka finns svenska Mikaela Karlsson som försöker ta sig hem. Flygbolaget KLM vägrar lösa in hennes returbiljett och det enda de säger sig kunna erbjuda är en biljett för 68 000 kronor."

http://www.e24.se/pengar24/din-ekonomi/dyrt-for-strandsatta-svenskar_2686253.e24

Men läget nu verkar vara ganska lugnt i Japan, så vi avvaktar lite. Min syster vill nog vara kvar nu och arbeta tills hon kommer hem den 4 april. Får bara hoppas att läget är stabilt under tiden. Även efter såklart! Men hon måste frakta hem sina saker och bara det kostar 6000 kr. Billigt billigt.

Nu är det klart att vi åker upp till Stockholm om två veckor! Ska bli så jäkla kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0