platta

Precis hemkommen från komvux. Funderar på att läsa matte c, men är osäker om jag kommer klara det. Behöver repetera B kursen lite snabbt. Så jag måste få tag i en matte b bok, någon?

Annars gick jag och Mira en promenad ner till kungsmässan tidigare idag. Det var så tråkigt att bara sitta hemma så vi bestämde oss för att hitta på något. Vi gick mest runt och tittade i affärer. Hittade inget speciellt. Sedan kom mormor och körde hem oss.
Och vi har även vart på öppethus på dagiset idag. Förhoppningsvis kommer hon in där men det var redan ganska många barn så vi får se... Ska ringa dem i morgon. Jätte mysigt och fint dagis i alla fall. HOPPPAS!

Höll på att dö av skratt igår när vi var i Åsa. Jag, mamma och Andreas pratade om miras bilbarnstol. Och sedan kom jag och mamma in på barnvagnar istället. Andreas hängde inte riktigt med och trodde att vi fortfarande pratade om bilbarnstol. Såhär gick samtalet:

Jag: "Men isåfall köper vi en sån liten som man kan fälla ner".
Mamma: "Ja, det är en sådan jag har sett i Kungsbacka"-
Andreas: "Men måste man ha en sån då? Jag minns inte att jag hade det när jag var liten, jag hade bara en liten platta typ".
Jag: "En platta? Nej men du menar en sån som man har om man har större barn som kan åka på plattan bakom".
Andreas: "Va? Nej nej, jag hade en platta hela tiden".
Jag började skratta och tänkte, stackars Andreas, fick åka runt på en platta med hjul när han var liten..
Sedan frågade jag honom om han verkligen pratade om barnvagnar och det gjorde han ju inte, han pratade om bilbarnstolar.



Mira har inte märkt att jag kommit hem än :) Ganska skönt, för då kan Andreas ta henne utan problem. Aldrig testat detta innan men det funkar ju! Kanon!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Grattis grattis till lilla.. åh förlåt stora tjejen idag ;)

hoppas allt är bra! ses på onsdag!? puss

2011-03-14 @ 20:02:46
Postat av: Mikaela

Tack tack säger hon :) Ja vi ses på onsdag!

2011-03-15 @ 09:57:52
URL: http://fjortonde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0