Prov

Hej hej.
Nu är det fredagskväll! Dagen har gått fort, jag gick ner till komvux vid kvart över 12, skulle vara där vid 13. Mira lekte för fullt med Julia och Maria hemma i lägenheten.
Jag var så nervös inför redovisningen även om det bara var till min lärare. Hur som helst så gick redovisningen kanon! Hon tyckte det var jätte bra och skulle sätta vg+. Det är bra för mig!!!

Men.. provet. Jag kunde verkligen inte slappna av och bara tänka på provet. Jag satt inne i en sal, med två andra som pratade en del. Jag hade ingen klocka bara en vägg framför mig och jag hade en och en halv timme på mig. Fastnade redan på första övningen och det känndes som tiden sprungit iväg. Ville bara gråta och skita i allt. Men jag lugnade ner mig lite till slut. Men är verkligen inte nöjd.. Usch. Men tillslut hörde jag inga röster, ingen var kvar i lokalen. Jag hade suttit en halvtimme längre än vad man fick. Men min lärare glömde av mig!!! Herregud. Jag kunde ju ha fuskat. Alla hade gått hem, det var bara rektorn eller vaktmästaren som var kvar och han fick ta mitt prov :S Mmmm..känns ju bra.

Någon timme senare ringde mobilen och det var min lärare! Hon skämdes nog ganska mycket, ursäktade sig och sade att hon hade alldeles för mycket att göra. Men det var okej. Jag fick ju sitta längre än vad man egentligen fick. Men ändå gick det inte bra..

Men man kanske får göra om det om jag inte klarat det? Hade vart skönt att bara få G!! Så är det gjort. För det är f-n inte lätt att plugga på heltid när man har en bebis hemma.

Maria och Julia stannade på middag och Julia åt mer än både mig och Maria. Haha. Det är bra, måste vara skönt att ha en unge som äter mycket. Får ju panik när Mira inte äter så mycket som hon borde.




Kommentarer
Postat av: Manda

haha ojdå, vaktmästare med ens prov :S

hoppas de gick bra iaf! <3

å grattis till den lyckade redovisningen :D

2011-03-04 @ 20:53:20
Postat av: Mira

Bra jobbat Mikaela! Det är fan inte psykiskt lätt att sitta på tentor och prov! Vad pluggar du för nåt förresten? Mina mattetentor är på 5 timmar, och jag brukar få panik bara av att sitta still så länge. Och så tar det minst 1 timme att lösa minsta lilla grej tortyr med tidspress Sist jag hade tenta var det bara jag i salen och en tentavakt som gick hem och lämnade mig helt ensam. Kunde ha fuskat hur mkt som helst..Vaktmästaren kom in och tog emot tentan dock när tiden var ute.

2011-03-05 @ 10:07:02
URL: http://mammamiras.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Tack Manda.



Tack Mira :) Jag läser bara engelska B, vi gjorde aldrig det i gymnasiet av någon konstig anledning. Å fy f-n, 5 timmar?! Gud. Ja sådär kände jag på första uppgiften på provet, alltså att det tog alldeles för lång tid för mig. Också bläddra jag egenom häfftet och märker att det är HUR mycket som helst att göra. Då fick jag panik och tidspress. Men får hoppas att det gick bra, tror inte det dock :(

2011-03-05 @ 19:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0