Sukiyaki

Körde ner Andreas till kungsmässan strax innan 11 då han jobbar idag. Jag och Mira gick runt lite och sedan dök mormor och morfar upp och vi fikade med dem. Sedan åkte vi hem och nu sitter jag här i soffan och Mira ligger och sover.

Och Andreas kommer inte hem förens vid 20 tiden ikväll. Ska på något teater möte. Så det blir bara jag och min lilla Mira. Får se vad vi hittar på.


Här kommer lite bilder från igår, SUKIYAKI!


Mira lekte ute i vardagsrummet.



KÖTT. Skivad diamant entricôt.


Såhär ser det ut. Doppar ner köttet så det kokas i fonden och sedan i ägg och soja.


En hungrig hund..


Mira fick nöja sig med smörgåsrån.


Massa grönsaker åker i också.


Äter ju klart med japansk ris också.


En lycklig hund.


Kommentarer
Postat av: Helene

Åhh vad det var länge sen jag åt det, kommer ihåg att vi brukade äta det när vi var små och vi var hos er. Du får inte glömma av silikontuttifräs som man har till ;)

Har du några planer på tisdag förutom att träna? Komma hit på en fika kanske? Kraam

2011-03-27 @ 19:45:02
URL: http://linusmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0