Sveriges värsta bilförare avsnitt 7

Tv4 har inte lagt upp avsnittet på play än så det får bli ett bildlöst inlägg, men lägger in bilder i detta inlägget sedan när de lagt upp avsnittet.

Japp. Nu börjar vi med undanmanöver övningen.

Första körningen gick väl hyfsat bra, lite långsamt bara. Men andra.... ja. Vad ska man säga. En barnvagn?! Vi som har en bebis också. Men men, som tur var så var det ju ingen riktig barnvagn och om det är någon morsa som är ute och går med sin bebis mitt på en 70 väg får hon fan skylla sig själv.

Sedan har vi terrängkörningen.
Här blev vi utkörda långt inne i skogen, där vi alla fick dela på en liten, läs LITEN, stuga där vi satt och huttrade. Det regnade och var kallt ute. När det sedan var våran tur skulle våran deltagar ansvarige Sanna köra ut mig och Andreas till banan. Och då körde hon ner i diket. Mmmm. Jag blev såklart, som alltid, livrädd och hoppade ur bilen. Men det gick bra! Var så gojsigt och äckligt på banan.
Men väl inne i bilen, när jag och Andreas tittar på denna märkliga spaken, "high och low", haha. Gud vad vi skrattade. Vi trodde ju verkligen det med. MEN det som de inte tog med var att det var JAG som lade i fyrhjulsdriften. Sådeså!

Sjukt läskig bana, bara gled runt och jag trodde återigen att bilen skulle välta framåt eller bakåt. Hemskt.

Sist men inte minst, felstyrd bil.
Ja en riktig cp bil, som ni hörde mig säga. Med MÖGLIGT bälte! Fy. Utsätta oss för sånna saker, farligt. Och inte nog med att bilen var felstyrd utan den hoppade ju fram också, helt stört. Men det gick ganska bra ju, fast som vanligt. Sakta.

Andreas och Fia. Ja de har någon sorts hatkärlek till varandra. Ringde varandra på nätterna, knackade på på hotelldörren och sprang iväg. Ja.. haha nej men de psykade varandra och retade varandra hela tiden.

Och tyvärr var det vi som blev sämst denna veckan och fick putsa bilarnas instrumentpaneler. Iskallt var det. Så denna veckan åkte vi inte heller hem. Herregud hur länge ska vi vara kvar?! Inte bra det här..

MÅSTE upmärksamma alla människor där ute att JAG är inte till för att vara något stöd eller någon psykolog för Andreas. Jag är den som kan köra bil och ska tipsa och guida honom på bästa sätt, alltså han SKA lyssna på mig! Punkt slut. Jag gör ett strålande jobb.

Nästa avsnitt:

I den första övningen av tre sätts förarna bakom ratten på en lätt lastbil. Sedan provar deltagare hur en rejäl fylla påverkar deras körning. Och till sist tas det reda på exakt hur lite förarna egentligen vet om vägskyltar och trafikregler.

Bara 3 avsnitt kvar nu! Tråkigt.



Kommentarer
Postat av: Mira

Det är ju svårt att hålla sig lugn och ge konkreta tydliga bra tips och guidningar när bilen nästan välter omkull och man är rädd liksom :D Jag skulle nog skrikit en hel del om det var jag som var coach haha (även om man inte gör det i vanligt fall liksom). Men jag tycker det är bra att Andreas hellre kör för långsamt än för snabbt (som den där Gabbe, han verkar ju helt galen? Bara hastighet som gäller hela tiden, snabbt snabbt. Livsfarlig!) Dessutom vill jag inte att ni ska åka hem hehe :-P För då finns det ju inget att se fram emot att se på tv längre :-P

2011-03-11 @ 08:20:10
URL: http://mammamiras.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Ja precis! Det som är negativt när Andreas kör så långsamt är när han kör på och av motorväg! Då ska man ju gasa upp lite och inte köra på i 50 km, men han har blivit bättre på det där!



Haha, får se hur länge vi håller oss kvar :)

2011-03-11 @ 08:39:57
URL: http://fjortonde.blogg.se/
Postat av: lovisa

fin design:)

2011-03-11 @ 08:49:29
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Haha, älskade avsnittet :D men måste bara fråga en sak, e verkligen Freddan och Martin så konstiga på riktigt? x) Kram!

2011-03-11 @ 08:55:05
Postat av: Mikaela

Vad roligt :) Freddan och Martin är lite annorlunda ja, och de är precis likadana i verkligheten. Jätte snälla killar! :)

2011-03-11 @ 09:19:45
URL: http://fjortonde.blogg.se/
Postat av: Alexandra

haha va kul xD

tack för svaret :D

2011-03-11 @ 10:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0