Sveriges värsta bilförare

OK. Nu ska jag ta upp lite saker här.

Jag anmälde Andreas till programet för en kul grej. Han är inte duktig på att köra bil, han får inte köra med Mira i bilen och det har alltid vart jag som kört långa sträckor. Andreas var med på att bli anmäld, han visste om det och tyckte att det skulle vart roligt.
Sedan efter första castingen tvekade vi lite, men bestämde oss för att köra på den andra castingen som vi blev skickade till. Och sedan ringde det upp bara två dagar efter och ville ha med oss. Det som var mest spännande var ju att få åka upp till Stockholm, bo på hotell, få gratis mat osv. Jag sparade ju in mamma dagar, så det var ju hur bra som helst för mig! Och Andreas hade inte jobb för tillfället. Allt stämmde.

Att säga att man blir känd efter ett program som Sveriges värsta bilförare är skrattretande. Jag skulle aldrig i mitt liv kalla mig för kändis. Det är bara pinsamt. Och vi var inte med i programet för att synas, inte jag i alla fall. Varför skulle jag vilja visa mig under min fetaste period för hela svenska folket? Men det var en rolig grej och ångrar ingenting.

Vi hittar inte på i bilarna. Allt är sant. Banorna är skit svåra att klara och ibland är det bara tur som avgör. Jag som co-driver har fått stämpeln som bitchen. Och det visste jag från första början. Jag blir skit sur när Andreas kör i 1 km/h. När han kör i diket. När han inte lyssnar. Och det är för att jag är en så mycket bättre bilförare och blir frustrerad över att han inte klarar av det. Men samtidigt är det många banor som jag själv inte hade klarat av!

Andreas har verkligen blivit bättre. Och det är jag glad för. Fortfarande lite tankspridd men ändå mer fokuserad och bättre på att hantera bilen.

Förra avsnittet när vi skulle rädda dessa "gubbar" från trafikolyckan fick jag höra att min kära farmor skämdes över mig för att jag inte gick in till 100 procent. MEN. För det första kunde jag inte ta "olyckan" på allvar. Det var ju inte på riktigt, vi hade kameror i ansiktet. Böjde jag mig framåt skulle jag visa rumpan, för jag var så fet. Men jag gjorde vad jag kunde, och sedan var det självklart lite obehagligt när det började brinna och så. Hade det vart en riktig olycka hoppas jag att ni förstår att man hade sett det på ett helt annat sätt. Självklart hade jag ringt 112, självklart hade jag gjort hjärt och lung räddning. Utan tvekan.

Både jag och Andreas får massa vänförfrågningar på facebook, men tyvärr accepterar jag inte dessa. Jag vill ha vänner som jag känner på facebook. Man kan aldrig lita på någon. Och nu har det vart en del som känner igen en, det är roligt på ett sätt för att folk mest är trevliga men samtidigt är det ju lite pinsamt. Andreas fick till och med skriva en autograf, haha. Samma sak här, det var pinsamt men kul.

Och vissa från programmet verkar ta detta på för lite stort allvar, alltså Sveriges värsta. Enligt mig!! Men jag tycker att det är ganska löjligt att tro att man är någon tv-kändis efter detta. Om jag hade velat bli känd, hade jag inte velat bli känd för detta utan för något jag arbetat mig upp med eller att jag har någon talang.

Tar man sig inte på för lite stort allvar när man har gjort denna bilden och satt den som profilbild på facebook?



Men självklart. Alla får göra som de vill. Säger bara min åsikt. Och det har vart en rolig resa, roligt att titta på och roligt att läsa diskussioner efter.




Kommentarer
Postat av: Alexandra

jag tkr du har helt rätt i det du säger. Och jag skulle inte heller ta den där ''olyckan'' på allvar ;)



Men om jag såg er två på riktigt, skulle jag nog vilja ha en autograf :D

2011-03-28 @ 16:01:10
Postat av: caroline

asså bara en liten fråga är sillen och gabbe ett par? har fått den känslan hela tiden och mamma också... nåja allt bra? nu har jag ny mobil och kan börja bete mig som folk igen, svara på meddelanden m.m hima bra! hade tänkt att vi kanske kunde ses någonting i veckan men jag slutar bara tidigt imorgon och då kan jag inte och jag antar att det blir försent att ses vid 5 på dagarna så det får väl bli nästa vecka om det funkar? hoppas ni har haft en fin dag! puss

2011-03-28 @ 17:01:08
Postat av: Mikaela

Alexandra, tack skönt att höra, haha! Alltså om olyckan. :)



Caroline, Haha nää de är inte ett par. Men man kan tro det ibland ja. Allt är bara bra tack. Härligt! Jag har fullt upp denna veckan men nästa vecka går bra. Chanette kommer ju hem då så är kanske lite upptagen i början på veckan, men vi får höras!

Puss

2011-03-28 @ 18:10:35
URL: http://fjortonde.blogg.se/
Postat av: Tommy

Det är otroligt vad folk kan ta ett underhållnings program som detta på allvar! För mig är detta den moderna varianten av Cirkus. Man samlar en grupp "clowner" som ska göra bort sig efter order för att roa de som tittar på. Visst det ligger ju lite allvar i bakgrunden, men på det hela taget är ju allt iscensatt och skulle knappast förekomma i verkliga livet! Det trevliga med SVB är att de medverkande verkligen bjuder på sig själva och föreställer sig inte att vara nått annat än det dom är!! För detta program går ju inte att jämställas med vidrigheter som Paradise Hotel, Big Brother och dylika program! Uppskattar att ni bjuder så mycket på er själva allt för att roa oss som tittar!!

Postat av: caroline

hahaha jag såg att du var rätt busy när jag skrollade ner och såg veckoschemat =) men ja vi hörs. puss

2011-03-29 @ 06:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0