HÖNA

Syster var här i morse och åt frukost och tittade på film. Gjorde scones med marmelad och ost, och självklart en kopp te till :) Sedan lagade jag mat till Mira, hon fick kokt torsk med ris och stuvade morötter. Måste verkligen laga mer mat åt henne. Hon äter ju med oss om vi äter något som hon kan äta. Tacos är väl kanske inte jätte bra för hennes mage.

Nätshoppade nyss. Herregud, jag är livsfarlig. Klickar på allt typ. Så förhoppningsvis kommer detta i nästa vecka. Måste ha det innan resan! Mest till Mira och Andreas faktiskt.

Har funderat på en sak idag. Kan någon hjälpa mig och svara på denna frågan. Jag är seriös!

Gör det ont för en höna att värpa ett ägg? Och vart kommer ägget ut?

Konstig fråga men jag vill veta. Är det som att föda barn?

Nu sover Mira och jag hade också velat sova men jag sitter i soffan och gör inte ett PISS. Ska röja lite här sedan.

VAAA? Vet ni vad jag precis hörde på tv. Att det är farligt att banta efter att man fött barn! Kan detta stämma? Eller ja det måste vara direkt efter. Jag bantade ju aldrig DIREKT efter eftersom jag ammade. När jag slutade amma och kommit hem från Stockholm då började jag banta. Och det har ju gått bra.

Nu vaknade lillfisen.

Kommentarer
Postat av: Nina

2011-05-05 @ 14:24:45
Postat av: Nina

Jo ang hönor och ägg, jag har ju varit hönsägare. Hönans ägg kommer samma väg som deras skit. De har helt enkelt bara ett hål i baken om vi säger så :) Och jag tror det är samma sak som att skita för dem som det är att värpa ägg. Så ingen större smärta precis. Men de kan få problem om det är "stora" ägg, då kan de bli som valkar på skalet för att de har fått trycka på i flera omgångar. :)

2011-05-05 @ 14:31:25
Postat av: Mira

Tittar du på supersize vs superskinny? ;-P

Jag tror dom menade direkt efter att man fött, typ de första veckorna efter förlossningen. För de som de tog upp som exempel var ju såna som gått ner allt inom 8 veckor från förlossningen liksom.

2011-05-05 @ 14:47:28
URL: http://mammamiras.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Å tack Nina! Just det, jag hälsade ju på dina hönor en gång :)



Jaa Mira jag slötittade på supersize vs superskinny :) Ja precis, kom på det sedan :)

2011-05-05 @ 16:53:36
URL: http://fjortonde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0