KRETA I

Äntligen!

Nu ska jag skriva och ladda upp lite bilder från Kreta. Dock så är det bara några få bilder som jag tog med min mobil. De andra bilderna är hemma hos mamma och pappa. Så fort jag får dem så ska ni få maaassa fina bilder.

Men i alla fall, vi börjar från landvetter flygplats. Alltid mysigt att åka ut dit och veta att man ska resa. Nervös var jag, som f-n. Och det var väldigt stressigt då jag skulle hinna mata och byta på Mira. Men det hann vi med god marginal.


Mira på flygplatsen.


Går ombord.

Mira var som jag sagt innan jätte duktig på planet. Sov de första två timmarna. Och sedan när hon var vaken den sista timmen och tjugo minuterna så var hon på bra humör.

Transfer bussen tog ca 35 minuter till hotellet och vi var framme vid 23 tiden, grekisk tid. Så det fanns inte så mycket att göra mer än att packa upp och gå och lägga sig.

Mira väckte mig klockan 07.00 grekisk tid och var pigg och ville äta frukost. Klockan 8 hade alla redan vaknat så vi gick ner tillsammans till frukostbuffén.


Utsikten från våran balkong.


Snett över bodde, mamma, pappa och syster.


Balkong.


Vårat städade rum...


Toaletten. Och det äckliga med Grekland är at man inte får slänga pappret i toan när man torkat sig!!! Fy. Men gjorde det ändå ibland..

Efter frukost gick vi ner till stranden. Hotellet låg ju precis vid stranden.





Andreas solar sig i skuggan.




Fin bild på moster och Mira.

Mira tyckte stranden var jätte rolig, mest att plocka sten. Havet var lite läskigt till en början men sedan var det jätte kul. Efter detta gick vi upp för att äta lunch, vi hade ju all inclusive, så all mat var på hotellet, skönt när man har småbarn.


Mira var dock sjukt kräsen och tyckte mest om att kasta maten på golvet. Pommes frites var det godaste...


Andra dagen skulle vi inviga poolen. Mira sover gott i solstolen.


Nyvaken.


På med en badblöja och solkepsen. Plaskar med mormor. Även detta var läskigt i början men farligt roligt till slut.


Mormor och Mira.


Pappa och Mira.

Syster, mamma, Andreas och Mira. Påväg till minigolf!


Pappa, syster och Andreas.


Jag ägde...inte


Här har vi en riktig MINIgolfare.

Pappa vann, Syster tvåa, Andreas trea och jag sist....





Mira hade kul.

Tredje dagen.

Mira vaknade alltid vid 7 tiden och jag gjorde gröt till henne uppe på rummet sedan gick vi till mamma som var vaken och följde med oss ner till frukosten. Syster, pappa och Andreas var latmaskar och sov till 9 tiden varje dag.


Mormor och Mira.


Stranden.


Solar vid poolen.


Jag, pappa och Andreas tog en promenad en kväll till en bar med lite live musik och uppträdanden. Mysigt!




Dags att fara hem, enligt dessa bilderna. Jag tog nämligen bara bilder med mobilen de tre första dagarna och sista dagen tog jag detta på flygplatsen. Men som sagt, har MASSOR med bilder i Åsa som jag ska fixa hit snart. Kan nog få hit dem redan i morgon eller tisdag!

Mira har fått ett jäkla humör efter resan. Blivit bortskämd som fasen. Skriker när hon inte får som hon vill. Men men, bara att ändra på.

Kollar faktiskt resor nu. Funderar på att resa om två veckor igen ;) Mer säger jag inte. Ni får snart veta. Så jäkla tråkigt i Svergie.

Måste ta kort och visa hur brun jag är med. Fixar detta tills i morgon!!!

Kommentarer
Postat av: Henka

Määäään! Lilla Mira! :) Hon har ingen aning om var hon varit, hon int!

2011-05-23 @ 11:07:57
Postat av: Maria

Jättefina bilder!

2011-05-24 @ 08:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0