Liseberg

Fy fasen vad jag mår idag. Kan inte andas typ, täppt i näsan, ögonen kliar...jag dör. HATAR DETTA. Verkligen AVSKYR det. Ni som inte är allergiska ska vara SÅ lyckliga. Ynka små tabletter som inte funkar och en nässpray allt räcker i fem dagar för 200 spänn. Det är SJUKT.

Jaja, nog om det. Nu ska jag skriva om gårdagen.

Vi åkte som sagt till liseberg igen. Köpte lite åkkuponger så jag och syster kunde åka lite då Andreas kunde ta Mira. Vi började med att åka jukebox, mitt i kön för jag en smäll i ansiktet av en kille, jag blir skitsur och säger att han är cp. Ja väldigt omoget av mig. Efter det är det några tjejer som vill gå förbi till sina kompisar längre fram. Och jag som var på lite dåligt humör efter smällen bitchar upp mig och säger att de får stå kvar och vänta på sina kompisar. Fy fan, det där är inte jag! Hatar det. När jag tänker på det nu så mår jag typ dåligt. Jaja skit samma. jukeboxfärden blev ett minne i alla fall. Har nog aldrig skrikit så mycket. Min mage var nog inte riktigt beredd..

Sedan tog vi paus och åt en...





Det var gott!!

Efter detta fick Mira åka karusellen och farfarsbilarna.


Jag fick åka med denna gången :)


Åkte med pappa. Tyckte det var jätte roligt. Mira med.

Sedan skulle jag och syster åka lisebergsbanan. Jag var lite nervös eftersom jag är så löjlig. Men vi köade en kvart i alla fall. Och sedan var det våran tur. Då säger syster, "tänk om den fastnar högst upp". Jag sa "ja den har ju gjort det innan". Vi sätter oss i vagnen och spärrarna fälls ner. Personalen ger klartecken till de som styr tågen. Men inget händer. De blir bara massa prat där inne, lite panik i blickarna. Nu dör jag tänkte jag. Nu kommer våran bergbana att skjutas iväg och krocka med en annan...det var mina tankar. Efter mycket diskussioner inne i båset där vi inte hörde något utan såg bara deras miner berättade de att vi fick gå av på grund av tekniskt fel.

TYPISKT. Jag var livrädd, hahahah. Tönt.

Men vi bestämde oss för att få i oss lite mat i stället. Allt är så jäkla dyrt inne på Liseberg och det finns bara snabbmat (fetmat), så jag hade gjort. Kycklingsallad med bulgur till oss tre som vi smaskade i oss i solen. SÅ GOTT.


Jag pratar när syster tar kort.



Jag och Mira i solen.


Pappa och Mira.

Sedan när det var dags för hemfärd ser jag att Mira har tagit av sig sin ena pumasko och kastat iväg den... vi letade som galningar men den var redan borta :( Så nu har hon inga skor!!! Måste köpa det nu.. störande. Skitunge. De är inte jätte billiga heller. Inte svindyra men nu har vi så mycket vi ska köpa till henne. Måste ha sandaler också.

Jaja. Nu ska jag fixa i ordning mig och åka till mässan för lite ärenden. Ska på cirkus ikväll ockå :)


Kommentarer
Postat av: Alexandra

en sån härlig dag, och en såna härliga bilder :)

och vad fint väder det var! :D

2011-05-01 @ 20:33:40
Postat av: Mikaela

Ja verkligen :)

2011-05-01 @ 21:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0